کد خبر: ۱۴۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 20
ساخت کل بدن یا عضوی از آن با استفاده از چاپگرهای سه بعدی از جمله ویژگی های این نرم افزار است و دانشجویان پزشکی با استفاده از این نرم افزار می توانند در فضای بهتری به تشریح جسد مبادرت کنند.
شفا آنلاین>سلامت>جمعی ازمحققان جوان دانشکده های داروسازی و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، موفق به طراحی و تولید نرم افزار شبیه ساز سه بعدی آناتومی بدن شدند.

به گزارش شفا آنلاین،مجری طرح نرم افزار شبیه سازی سه بعدی با اشاره به اینکه این نرم افزار براساس یافته های آزمایشات سی تی اسکن، ام.آر.آی و اطلس های آناتومی طراحی شده است، افزود:محققان جوان ایرانی با توجه به گسترش شبیه سازها درعلوم پزشکی و نبود تولیدات داخلی اقدام به طراحی و ساخت این نرم افزار بومی کردند.
مهبد شعشعانی ادامه داد:ساخت کل بدن یا عضوی از آن با استفاده از چاپگرهای سه بعدی از جمله ویژگی های این نرم افزار است و دانشجویان پزشکی با استفاده از این نرم افزار می توانند در فضای بهتری به تشریح جسد مبادرت کنند.
وی کالبدشکافی بدن توسط دانشجویان پزشکی درفضای مجازی، کاهش هزینه های تهیه و نگهداری جسد و مولاژ و ساخت تمام یا عضوی از بدن را از ویژگی های این نرم افزار اعلام کرد و افزود: با بهره گیری از این فناوری، استفاده از جسد برای تشریح و آموزش دانشجویان پزشکی به مراتب کمتر می شود.
مجری طرح نرم افزار شبیه سازی سه بعدی ادامه داد: از این نرم افزار می توان در زمینه جراحی ها هم استفاده کرد.
وی زمان ساخت این نرم افزار را حدود 2 سال اعلام کرد و گفت: با سعی و تلاش محققان جوان دانشگاه علوم پرشکی توانستیم در منطقه خاورمیانه با این فناوری دست یابیم.
شعشعانی به گسترش شبیه سازها در برخی کشورهای پیشرفته اشاره و ادامه داد: کشورهای معدودی در دنیا از جمله ژاپن، آمریکا و آلمان موفق به طراحی و ساخت اینگونه نرم افزارها شده اند و محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: