کد خبر: ۱۴۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 18
محققان دانشگاه میشیگان دریافتند در شرکت کنندگانی که رژیم غذایی با محدودیت مصرف نمک داشتند فشارخون سیستولیک (عدد بالایی) به طورمیانیگن حدود ۱۱ بود.
شفا آنلاین>تغذیه>ترغیب افراد مبتلا به بیماری کلیوی به کاهش مصرف نمک می تواند به بهبود فشارخون کمک کرده و از احتباس مایع اضافی در بدن بکاهد.

به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه میشیگان دریافتند در شرکت کنندگانی که رژیم غذایی با محدودیت مصرف نمک داشتند فشارخون سیستولیک (عدد بالایی) به طورمیانیگن حدود ۱۱ بود.

به گفته وی، «در بیماران کلیوی، فشارخون بالا و تجمع مایع اضافی در بدن می تواند یک ترکیب سمی را ایجاد کند. آنها ممکن است عمدتا به دلیل بیماری قلبی-عروقی بمیرند.»

دکتر راجیو ساران، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «فشارخون بالا و تجمع آب و نمک اضافی در بدن به قلب و عروق خونی فشار می آورد.»

یافته های این تحقیق نشان می دهد تاثیر پیروی از یک رژیم غذایی با محدودیت مصرف نمک می تواند برای بهبود کنترل فشارخون بیماران کلیوی مهم باشد.

منظور از رژیم غذایی کم نمک برای بیماران کلیوی، مصرف کمتر از ۲ گرم نمک در روز است. یک قاشق چایخوری نمک حاوی ۲۳۰۰ میلیگرم سدیم است.

برچسب ها: نمک ، بیمار ، کلیوی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: