کد خبر: ۱۴۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 18
دکتر هاشمی با بیان اینکه دولت یازدهم «سلامت» را جزو اولویت های اصلی خود قرار داده است، خطاب به وزیر بهداشت مکزیک، گفت: اگر به ایران سفر کنید مشاهدات غیر قابل تصوری از حوزه سلامت ایران خواهید داشت.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با بیان اینکه دیپلماسی سلامت منجر به افزایش تعاملات سیاسی کشورها می شود، گفت: وزرای بهداشت کشورها می توانند در نزدیک کردن نگاه سیاسی کشورها کمک کنند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در دیدار با دکتر «خوزه ناررو» وزیر بهداشت مکزیک در مکزیکوسیتی با بیان اینکه در سه سال گذشته هیات های متعددی از ایران به مکزیک آمده اند، افزود: فصل جدیدی از روابط و توسعه همکاریهای دو کشور آغاز شده است  و دو کشور ظرفیتهای زیادی برای گسترش همکاریهای دوجانبه دارند.

وی گفت: بعد از گذر از فشار های آمریکا و قدرتهای بزرگ شرایط مناسبتری برای گسترش روابط ایران و مکزیک ایجاد شده است.

هاشمی به مذاکرات روسای سازمان غذا و دارو و انستیتو پاستور ایران با طرف های مکزیکی خود اشاره کرد و افزود: در مورد دارو و تجهیزات پزشکی و همینطور واکسن مذاکرات خوبی بین دو کشور انجام شد و امیدواریم در این زمینه ها شاهد گسترش روابط باشیم.

وی با اشاره به سابقه روابط سیاسی 115 ساله با کشور مکزیک، گفت: بعد از رفع تحریم ها، اراده دو کشور بر توسعه روابط اقتصادی قرار دارد.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 60 واکسن انسانی و دامی در انستیتو پاستور ایران تولید می شود و این امکان وجود دارد که نیاز به واکسن مکزیک را از طریق انستیتو پاستور و موسسه رازی برطرف کنیم.

وزیر بهداشت افزود: در زمینه دارو هم مذاکرات خوبی با طرف مکزیکی انجام شده است که امکان همکاریهای مشترک در زمینه تولید و صادرات داروهای مورد نیاز فراهم شده است.

دکتر هاشمی با بیان اینکه دولت یازدهم «سلامت» را جزو اولویت های اصلی خود قرار داده است، خطاب به وزیر بهداشت مکزیک، گفت: اگر به ایران سفر کنید مشاهدات غیر قابل تصوری از حوزه سلامت ایران خواهید داشت.

وزیر بهداشت با بیان این که ایران به لحاظ علمی در حال حاضر رتبه اول منطقه و رتبه 16 جهان را داراست، افزود: در ایران 60 دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مشغول آموزش دانشجویان علوم پزشکی هستند.

هاشمی به وزیر بهداشت مکزیک پیشنهاد داد با توجه به اینکه خانم دکتر چان رئیس سازمان جهانی بهداشت آشنایی کاملی با نظام بهداشتی ایران دارد، می توانند برای آشنایی بیشتر نظام سلامت ایران، از نقطه نظرات ایشان استفاده کنند.

وزیر بهداشت از وزیر بهداشت مکزیک دعوت کرد تا بهار سال آینده به ایران سفر کند.

هاشمی با بیان اینکه دیپلماسی سلامت منجر به افزایش تعاملات سیاسی کشورها می شود، گفت: وزرای بهداشت کشورها می توانند در نزدیک کردن نگاه سیاسی کشورها کمک کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: