کد خبر: ۱۴۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 18
ضایعات ممکن است ظاهری صاف تا برجسته گل کلمی-یا پایه دار باشد همچنین ممکن است سفید یا صورتی- بنفش قرمز- یا قهوه ای باشد .اغلب بصورت خوشه ای اما گاهی تکی یا بصورت پلاک منفرد باشد
شفا آنلاین:متعاقب تماس اولیه و عفونت با ویروس زگیل تناسلی ، این ویروس به دوره کمون از 3 هفته تا 8 ماه ( متوسط 2 تا 3 ماه بعد از تماس ) قبل از تظاهرات کلینیکی نیاز دارد . ابتدا ویروس داخل سلولهای پوششی برای مدت طولانی می ماند که تظاهر خاصی را نشان نمیدهد و ممکن است در تمام طول زندگی فرد تشخیص داده نشود.

به گزارش شفا آنلاین:این درجه از عفونت خاموش با ویروس زگیل در جمعیت عمومی به میزان 40 درصد است.و در این موارد فقط با آنالیز DNA نمونه های آلوده به ویروس در افراد ی که پوست ناحیه تناسلی ظاهرا سالم هستند، شناخته می شوند.

اما در مواردی که منجر به تظاهرات کلینیکی می شود می تواند از نظر تعداد سایز و محل زگیل ها متفاوت باشد.بطور تیپیک این ویروس در بافت های مرطوب ناحیه تناسلی و گاهی در دهان یا گلو متعاقب سکس دهانی با شخص آلوده می شود . ضایعات ممکن است ظاهری صاف تا برجسته گل کلمی-یا پایه دار باشد همچنین ممکن است سفید یا صورتی- بنفش قرمز- یا قهوه ای باشد .اغلب بصورت خوشه ای اما گاهی تکی یا بصورت پلاک منفرد باشد.در مورد ضایعات کوچک اغلب بدون علامت غیر مجزا- یا پاپولهای 1 تا 2 میلی متر باشد و ممکن است به همین صورت ادامه یابد در طول دوره یا اندازه اش بتدریج تا چندین سانت بزرگ شود.

در موارد بدون علامت یا ضایعات کوچک درد ندارد. اما تعداد زیاد ضایعات با ناراحتی تندرنس- سوزش و خارش می باشد.بعلاوه ضایعات بزرگ ممکن است طی تماس یا مقاربت دفع یا زایمان درد گرفته یا خونریزی کند.عفونت اولیه اغلب گذرا است و طی 4 ماه اولیه عفونت اغلب ،30 درصد همه زگیلها خودبخود برطرف می شود.20 درصد طی 2 سال اول از بین میرود.حتی با بهترین روش درمانی مناسب ،بسیاری از موارد طی 3 ماه از عفونت اولیه برگشت پیدا می کند.

ریسک فاکتورها برای وارد زگیلهای با سیر طولانی و مداوم شامل موارد زیر است :
ضعف ایمنی در فرد میزبان ویروس - همراهی عفونت شریک جنسی متعدد- عفونت با ویروس های زگیل پرخطر و افزایش سن فرد. همچنین در موارد عفونت در طی بارداری همراه است با خطر بیشتر به سمت بدخیمی . بطور معکوس ، بهبودی خودبخود در ارتباظ است با تعداد لنفوسیت های نوع + CD موجود در لایه درم و اپیدرم پوستی است که نشان از نقش سیستم ایمنی در کنترل عفونت دارد.

پزشک آنلاین

دکتر صدیقه آذری [ متخصص زنان و زایمان ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: