کد خبر: ۱۴۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 16
هم اکنون نظام ثبت 30 بیماری مهم در کشور کامل شده و ثبت 20 بیماری در حال انجام و مطالعات ثبت سایر بیماریها نیز در حال اقدام است.

شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ثبت 100 بیماری مهم در کشور که 80 درصد بیماریهای شایع را تشکیل می دهند در حال اجراست.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر رضا ملک زاده روز پنجشنبه در حاشیه کنگره 'ثبت بیماریها و پیامدهای سلامت' در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون نظام ثبت 30 بیماری مهم در کشور کامل شده و ثبت 20 بیماری در حال انجام و مطالعات ثبت سایر بیماریها نیز در حال اقدام است.

وی اظهار کرد: هم اکنون نظام ثبت بیماریهای قلبی و عروقی، سکته های قلبی و مغزی، حوادث و سوانح، ضایعات نخاعی، ام.اس و بیماریهای مزمن التهابی روده کامل شده است.
وی گفت: نظام ثبت بیماریها یک زیر ساخت مهم بهداشتی و درمانی است که نقش بسزایی در انجام تحقیقات بالینی، مراقبت بیشتر از بیماریها، اطلاع رسانی کامل تر و آموزش بیماران دارد.


وی اظهار کرد: هم اکنون کشورهایی مانند سوئد و انگلستان بهترین نظام ثبت بیماریها را دارند و ما نیز به دنبال آن هستیم که یکی از موفق ترین نظام های ثبت بیماری را داشته باشیم.
ملک زاده افزود: پیش از این نظام دقیق ثبت بیماری در ایران وجود نداشت و در سه سال گذشته تلاش های بسیار برای ثبت بیماریهای مختلف در کشور انجام شده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بخش عظیمی از نظام ثبت بیماریها مربوط به بیماری سرطان است که هم اکنون در 10 استان بزرگ کشور از جمله تهران، خراسان رضوی و گلستان در حال انجام است.

وی افزود: تا اواسط سال آینده گزارش کامل از ثبت بیماری سرطان در کشور ارائه خواهد شد.
ملک زاده اظهار کرد: مبتنی نبودن ثبت بیماری سرطان بر اساس جمعیت یکی از مشکلات در نظام های قبلی ثبت سرطان بوده است.


برچسب ها: بیماری ، وزارت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: