کد خبر: ۱۴۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 14
سعی کنید هر روز دو یا سه کار بسیار مهمی را که حتما باید انجام شوند، تعیین کرده و اولویت خود را انجام آن‌ها بگذارید؛ هنگامی‌که این کارها را تمام کردید، استرس را از خود دور خواهید کرد و بعدازآن می‌توانید به سراغ دیگر کارها بروید یا آن‌ها را به فردا موکول کنید.
شفا آنلاین:مدیریت زمان، عمل یا فرآیند طراحی و به‌کارگیری کنترل آگاهانه روی زمانی است که صرف فعالیت‌های مشخص و به‌خصوص به‌منظور افزایش اثربخشی، کارایی یا باروری می‌شود.

1. کارهای مهم را در اولویت قرار دهید
به گزارش شفا آنلاین:این مساله یکی از مهم‌ترین قانون‌های مدیریت زمان است. سعی کنید هر روز دو یا سه کار بسیار مهمی را که حتما باید انجام شوند، تعیین کرده و اولویت خود را انجام آن‌ها بگذارید؛ هنگامی‌که این کارها را تمام کردید، استرس را از خود دور خواهید کرد و بعدازآن می‌توانید به سراغ دیگر کارها بروید یا آن‌ها را به فردا موکول کنید.
2. به جزئیات بیشتر از کلیات اهمیت ندهید
بسیاری از ما در انجام امور وسواس بکار می‌بریم و بیشتر از نیاز به جزئیات اهمیت می‌دهیم. افراد ایدئال‌گرا بیشتر دچار چنین حالتی می‌شوند. بهترین روش این است که با بررسی عملکرد گذشته سعی کنید کاری را که قرار است انجام دهید با تسلط بیشتری انجام دهید.
3. وظایف مهم را به عادات تبدیل کنید
نوشتن را به یکی از عادت‌های منظم خود تبدیل کنید و در هر فرصتی چه در محل کار و خانه بنویسید. سعی کنید نوشتن را به یکی از عادت‌های روزانه خود تبدیل کرده و این روند را حفظ کنید تا همواره ذهنتان درگیر عادت نوشتن باشد و مطمئن باشید که بعد از مدتی از آن لذت خواهید برد.
4. کارها را دسته‌بندی کنید
این کار باعث توجه شما به انجام کارهای مهم‌تر خواهد شد. به کارهایی که زودتر باید انجام شوند، توجه جدی داشته باشید و روی آن‌ها تمرکز کنید. هدفمند باشید و به خاطر بسپارید که انجام کارهای کوچک‌تری که ارزش زیادی دارند بهتر از انجام کارهای زیادی است که شاید خیلی هم برایتان فایده‌ای نداشته باشند.
5. سیستماتیک کار کنید
داشتن نظم و ترتیب در کارها موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود. برنامه‌ها باید تا حد ممکن ساده باشند وگرنه همواره روی کاغذ خواهند ماند و اجرایی نخواهند شد. یک سیستم بایگانی برای پرونده‌ها فراهم کنید و مطمئن شوید که همه‌چیز درجایی ذخیره خواهد شد.
6. با خودتان خلوت کنید
جایی خلوت و بدون هرگونه مزاحمت را برای خود بیابید. گاهی اوقات تنها راه برای انجام کارها، این است که خود را درجایی محبوس کنید. سعی کنید یک‌بار این روش را امتحان کنید.
7. وظایفی مرتبط به هم را در یک گروه قرار دهید
کارهای شبیه به هم را کنار هم بگذارید و انجام دهید. امور گوناگون، فضاهای فکری مختلفی را می‌طلبند. بنابراین این نکته به ذهن شما اجازه می‌دهد تا روی کار مشخصی درگیر باشد، به‌عبارت‌دیگر، بجای اینکه دائما پرش ذهنی داشته باشید، خط فکری شما حفظ خواهد شد.
8. امور غیرضروری را کنار بگذارید
این اصل یکی از مهم‌ترین و مفیدترین نکاتی است که همواره باید موردتوجه قرار دهید. زندگی پر از امور بی‌فایده است؛ اگر بتوانید این موارد را پیداکرده و از زندگی خود حذف کنید، آنگاه زمان کافی در اختیار خواهید داشت تا به آنچه برایتان مهم و ارزشمندتر است بپردازید.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: