کد خبر: ۱۴۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 14
یکی از بانک های بزرگ خصوصی به جهت تامین نقدینگی پایان سال برای برخی از سپرده‌های یکساله نرخی بالاتر از مصوبه بانک مرکزی را در نظر گرفته است.

شفا آنلاین:یکی از بانک های بزرگ خصوصی برای سپرده های یکساله نرخ ۲۳ درصد تعیین کرده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، معمولا در ماه‌های پایانی سال بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری برای تامین نقدینگی روش های جدیدی را ایجاد می کنند.

به گزارش شفا آنلاین:این روش ها می تواند طرح های اعتباری برای پرداخت تسهیلات در ماه های آینده و یا پرداخت نرخ‌های سود سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بالاتر از نرخ‌های مصوب بانک مرکزی باشد.

یکی از بانک های بزرگ خصوصی به جهت تامین نقدینگی پایان سال برای برخی از سپرده‌های یکساله نرخی بالاتر از مصوبه بانک مرکزی را در نظر گرفته است.

در حالی که بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی بانکها و موسسات مالی و اعتباری می‌توانند حداکثر ۱۵ درصد به سپرده های یکساله پرداخت کنند، این بانک بزرگ نرخی ۲۳ درصدی را در نظر گرفته است.

البته شرایط پرداخت این سود برای همین سپرده‌ها نبوده و باید مبلغ سپرده بسیار بالا باشد.

نهادهای ذیربط همواره اطلاع دارند که بسیاری از بانک‌های و موسسات مالی و اعتباری از نرخ‌های مصوب عدول می کنند اما برخورد قهری جدی با آنها صورت نمی گیرد.

البته نرخ سود بالای سپرده به دلیل نرخ بالای بین بانکی و حتی جریمه های بانک مرکزی است.از سوی دیگر بسیاری از مردم معتقدند که با فضای فعلی بانک بهترین مکان برای سرمایه گذرای بدون ریسک و پرداخت مالیات است.

به نظر می‌رسد در طی روزهای آینده طرح های سپرده گذاری با نرخ های بیش از این نیز در بانک ها و موسسات رواج پیدا کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: