کد خبر: ۱۴۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 12
در این مطالعه که در نشریه «نیچر بیوتکنولوژی» چاپ شده، دانشمندان موفق به تصحیح ایرادهایی شدند که باعث عملکرد معیوب موهای حسگر امواج صدا می‌شد. محققان از یک ویروس مصنوعی برای رفع این ایرادها استفاده کردند.
       

شفا آنلاین:دانشمندان آمریکایی با کمک ژن‌درمانی موفق شده‌اند شنوایی موش‌های کاملا ناشنوا را به حالت تقریبا عادی باز گردانند. محققان می‌گویند که بازگرداندن شنوایی به حالت عادی در این حیوان راه را برای معالجه‌ای مشابه در انسان «در آینده نزدیک» هموار می‌کند.


به گزارش شفا آنلاین:در این مطالعه که در نشریه «نیچر بیوتکنولوژی» چاپ شده، دانشمندان موفق به تصحیح ایرادهایی شدند که باعث عملکرد معیوب موهای حسگر امواج صدا می‌شد.

محققان از یک ویروس مصنوعی برای رفع این ایرادها استفاده کردند. حدود نیمی از همه انواع ناشنوایی به دلیل ایرادی در دستورالعمل‌هایی است که در DNA نهفته است. در این مطالعه در بیمارستان کودکان بوستون و دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، موش‌ها دچار یک ایراد ژنتیکی بودند. این باعث می‌شود دستورالعمل ساختن موهای میکروسکوپی در داخل گوش دقیق نباشد. در گوش سالم، مجموعه‌هایی از سلول‌های بیرونی مو امواج صدا را بزرگنمایی می‌کنند و سلول‌های درون مو این صداها را تبدیل به علائم الکتریکی می‌کنند که به مغز می‌رسد. محققان یک ویروس مصنوعی تولید کردند که توانست دستورالعمل تصحیح سلول‌های موی گوش را به گوش منتقل کند. آزمایش‌ها نشان داد که موش‌های ناشنوا توانستند صداهای ضعیف ۲۵ دسیبلی را بشنوند. این میزان معادل زمزمه است.


در حدود ۱۰۰ نوع مختلف عیب ژنتیکی وجود دارد که میتواند باعث از بین رفتن حس شنوایی شود. برای هر کدام از اینها یک درمان متفاوت لازم است. محققان در حال حاضر یک درک خوب علمی از کارکرد و بیولوژی بخش درونی گوش پیدا کرده‌اند و حالا در مرحله‌ای هستند که در آینده نزدیک، این دانش را در انسان به کار برند.سپید
منبع: SP


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: