کد خبر: ۱۴۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 09
معاون وزیر بهداشت
دکتر علی اکبر سیاری خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار نوزاد در کشور بر اثر اختلالات ژنتیکی که منجر به اختلالات آناتومیک یا متابولیک و معلولیت خواهد شد، متولد می شوند که ۵۰ درصد از آنها قابل پیشگیری است.
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تا کنون اطلاعات ۵۴ میلیون نفر از مردم در سامانه سیب و ۶ میلیون نفر دیگر در دو سامانه دیگر بهداشتی در استان های کشور ثبت شده است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علی اکبر سیاری در بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در بندرعباس، خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار نوزاد در کشور بر اثر اختلالات ژنتیکی که منجر به اختلالات آناتومیک یا متابولیک و معلولیت خواهد شد، متولد می شوند که ۵۰ درصد از آنها قابل پیشگیری است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در کشور، گفت: خوشبختانه زنجان به عنوان یکی از استان های نمونه توانسته است این برنامه را در تمامی شهرها اجرا کند و تا کنون برای ۴۸ هزار نفر خطرسنجی انجام شده که بر اساس آن عوامل خطر بروز بیماری های غیرواگیر به عنوان عامل ۷۶ درصد از مرگ و میر مردم، مشخص می شود.

سیاری از روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی خواست تا سامانه یکپارچه سلامت و سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به فرایند تدوین برنامه عملیاتی سال ۹۶ ، به مقایسه آماری برنامه ها در سال ۹۵ و ۹۶ و اهداف کمی و کیفی آن، رئوس برنامه های اولویت دار معاونت بهداشتی در سال آینده پرداخت.

سیاری خاطرنشان کرد: برای سال آینده در معاونت بهداشت ۲۱۵ برنامه عملیاتی تدوین شده و دانشگاه های علوم پزشکی باید برای رسیدن به این اهداف، برنامه های مشخص و دقیقی داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان، از نظم و انضباط به عنوان پایه و اساس پیشبرد اهداف و برنامه های عملیاتی یاد کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: