کد خبر: ۱۴۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 03
بیماری دیابت یکی از شایع ترین مشکلات غددی است که در آن درگیری های قلبی بیشتر دیده می شود.

شفا آنلاین:دبیرکمسیون انجمن های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه، بیماران دیابتی دو تا چهار برابر بیشتر از سایر افراد به بیماری قلبی و عروقی مبتلا می شوند، گفت: مشکلات قلبی – عروقی یکی از شایع ترین علل فوت بیماران دیابتی است.

به گزارش شفا آنلاین،دکترعلیرضا استقامتی روز جمعه درحاشیه دومین روز از برگزاری ششمین همایش قلب و فناوری های نوین و همایش مشترک قلب، اعصاب و غدد با اشاره به اینکه ارتباط مشکلات قلبی و عروقی با بیماری دیابت از جمله برنامه های همایش امسال بود، افزود: بیماری دیابت یکی از شایع ترین مشکلات غددی است که در آن درگیری های قلبی بیشتر دیده می شود.
وی با تاکید براینکه امروزه با توجه به پیشرفت های علمی و تکنولوژی هیچ منعی برای درمان های جراحی بیماران دیابتی وجود ندارد و درمان های برای آنها مانند سایر بیماران انجام می شود، درعین حال گفت: متاسفانه عوارض و عفونت های بیشتری متوجه بیماران دیابتی است و زمان بهبود طولانی تری نیز مورد نیاز است.
مسئول بخش غدد و متابولیسم ششمین همایش قلب و فناوری های نوین ادامه داد: به طور کلی تمام اعمال جراحی اعم از درمان های طبی و اقدامات آنژیوپلاستی برای بیماران دیابتی انجام می شود.
وی همچنین با بیان اینکه، کنترل قند خون، چربی خون و فشار خون از اولویت های اصلی درمان بیماران دیابتی است ادامه داد: همواره بر کنترل این فاکتورها تاکید می شود چراکه با کنترل آنها می توان از بروز عوارض بسیاری از جمله بروز بیماری های قلبی جلوگیری کرد.
دکتراستقامتی اظهارکرد: بیماران دیابتی به دلیل مشکلات ناشی از قند، فشار و چربی خون بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های عروق کوچک شامل مشکلات نفروپاتی، نوروپاتی، رتینوپاتی و عروق بزرگ از جمله درگیر شدن عروق قلب و اندام ها هستند.
دبیرکمسیون انجمن های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت، گفت: با توجه به اینکه دیابت رگ ها را درگیرمی کند، همه بیماران بایستی به کنترل قندخون خود توجه ویژه داشته باشند چراکه پیشگیری همواره بر درمان مقدم است.
وی همچنین با اشاره به اینکه، خوشبختانه برای هر سه فاکتور قندخون، فشار خون و چربی خون درمان های و داروهای موثر و متعددی وجود دارد، درعین حال گفت: اما درمان به تنهایی کافی نیست و درکنار آن رعایت تغذیه اصولی، کاهش استرس، قطع سیگار و انجام مرتب ورزش از ضروریات تاثیرگذار در روند درمان و بهبودی است.
مسئول بخش غدد و متابولیسم ششمین همایش قلب و فناوری های نوین در ادامه یادآورشد: هم اکنون تمام درمان های دارویی و اصلی بیماران دیابتی در کشورمان وجود دارد و تنها بخشی از آنها تحت پوشش بیمه نیست.
ششمین همایش قلب و فناوری های نوین و همایش مشترک قلب و غدد و قلب و اعصاب به همت مرکز تحقیقات آندواسکولا راینترونشن و با همکاری انجمن آتروسکلروز ایران روزهای پنجشنبه وجمعه (14 و 15 بهمن ماه جاری) با حضورجمعی از پزشکان برجسته قلب وعروق، متخصصان مغز و اعصاب و متخصصان غدد درون ریز درتالار همایش های فردوسی پژوهشگاه نیرو برگزارشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: