کد خبر: ۱۴۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 02
دولت باید نسبت به تامین اعتبار لازم برای اجرای این مصوبه اقدام کند؛ اجرای این قانون مطالبه جدی پرستاران بوده، تاثیر زیادی در بهبود وضعیت آنها داشته و انگیزه کاری آنها را افزایش می دهد.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از اختلاف فاحش دریافتی بین پزشکان و پرستاران خواستار تامین منابع لازم برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری شد.

به گزارش شفا آنلاین، احمد حمزه با بیان اینکه  جامعه پرستاری از خدوم ترین قشر جامعه هستند و پرستاری جزو مشاغل سخت است، از بی توجهی نسبت به این قشر انتقاد کرد و گفت: متاسفانه نظام بهداشت و درمانی تاکنون نتوانسته آنطور که باید و شاید حق این قشر زحمتکش را ادا کند.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سال ها است بلاتکلیف مانده است

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس با انتقاد از اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال‌ها بلاتکلیف مانده است، افزود: دولت باید نسبت به تامین اعتبار لازم برای اجرای این مصوبه اقدام کند؛ اجرای این قانون مطالبه جدی پرستاران بوده، تاثیر زیادی در بهبود وضعیت آنها داشته و انگیزه کاری آنها را افزایش می دهد.

افزایش دو برابری فشار کار پرستاران با اجرای طرح تحول سلامت

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری افزایش دو برابری فشار کار پرستاران با اجرای طرح تحول سلامت، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت میزان تخت های بیمارستانی افزایش یافت اما در تعداد پرستاران تغییری ایجاد نشد این در حالی است که با افزایش تخت های بیمارستانی فشار کاری پرستاران دو برابر شد.

وی با یادآوری افزایش کارانه پرستاران در دولت یازدهم، با انتقاد از اینکه فاصله فاحشی بین دریافتی پزشکان و پرستاران وجود دارد، گفت: به نفع نظام و پرستاران است که این فاصله درآمدی هر چه سریع تر با اتخاذ تدابیر ویژه به حداقل برسد.

حمزه عمده علت اضافه کار اجباری پرستاران را کمبود پرستار دانست و ادامه داد: متاسفانه کمبود پرستار باعث شده پرستاران به اضافه کاری اجباری تن دهند این در حالی است که اضافه کار اجباری ممنوع است.

دولت مجوز استخدام پرستار را صادر کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه دولت مجوز استخدام پرستار را صادر کند با یادآوری مهاجرت پرستاران، تصریح کرد: با توجه به نارضایتی پرستاران نسبت به میزان حقوق و دریافتی طبیعی است که برخی از آنها به مهاجرت روی بیاورند از سویی با توجه به اینکه تربیت یک پرستار برای کشور هزینه بر است بنابراین کشورهایی که جاذبه های بیشتری دارند ترجیح می دهند به جای صرف هزینه برای تربیت پرستار، پرستاران سایر کشورها را جذب کنند.

قوانین دست وزارت بهداشت را برای جذب پرستار بسته است

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس دهم،  با بیان اینکه قوانین دست وزارت بهداشت را برای جذب پرستار بسته است، گفت: پرستار به اندازه کافی داریم اما متاسفانه وزارت بهداشت مجوز استخدام نداشته و سازمان امور استخدامی مجوز جذب نمی دهد این در حالی است که به شدت به افزایش نیروی پرستاری نیاز داریم؛ وزارت بهداشت به دنبال احداث مراکزی است که بخشی از خدمات رسانی به بیماری های غیرواگیر را به پرستاران واگذار کند.

پرستاران باید مورد حمایت جدی دولت قرار گیرند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه پرستاران باید مورد حمایت جدی دولت قرار گیرند، تصریح کرد: باید در استخدام نیروی پرستاری کارگشایی شود، بهبود وضعیت حقوق آنها مدنظر قرار گیرد و زمان استراحت بیشتری برای آنها در نظر گرفته شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: