کد خبر: ۱۴۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 01
امینی‌فرد:
محمدنعیم امینی‌فرد اظهارکرد:طبق آمارهای ارائه شده کل مصدومان و فوتی‌های این حادثه 235 نفر بود که از این تعداد 180 نفر در محل حادثه درمان شده و 55 نفر به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند که یک نفر از عزیزان فوت شد و 53 نفر با حال عمومی خوب مرخص شدند. 16 نفر نیز به شهادت رسیدند.

شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدامات اورژانس و هلال احمر در حادثه پلاسکو را مثبت ارزیابی کرد و گفت که سهل‌انگاری و اغماض مسئولان در کنار بی‌مبالاتی پاره‌ای از هموطنان در ساختمان پلاسکو از جمله مواردی است که باید مورد بررسی و موشکافی قرار گیرد.

به گزارش شفاآنلاین، محمدنعیم امینی‌فرد در ارائه گزارش کمیسیون بهداشت در مورد بررسی ابعاد حادثه پلاسکو با تسلیت به خانواده‌های شهدای آتش‌نشان گفت: بعد از دستور رئیس مجلس مبنی بر اقدام مناسب کمیسیون‌های ذیربط، کمیسیون بهداشت نیز به بررسی‌های مربوط به حوزه کاری‌اش پرداخت که گزارش کمیسیون بهداشت بیشتر متمرکز در وجوه پزشکی است.

وی توضیح داد: طبق آمارهای ارائه شده کل مصدومان و فوتی‌های این حادثه 235 نفر بود که از این تعداد 180 نفر در محل حادثه درمان شده و 55 نفر به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند که یک نفر از عزیزان فوت شد و 53 نفر با حال عمومی خوب مرخص شدند. 16 نفر نیز به شهادت رسیدند.

امینی‌فرد با قدردانی از سرویس‌های درمانی اورژانس و بیمارستان های دولتی و خصوصی گفت: کمیسیون بهداشت در ادامه بررسی‌هایش در جلسه کمیسیون عمران با حضور کلیه مسئولان واحدهای عملیات به تفسیر ابعاد حادثه را بررسی کرد. همچنین برخی از اعضای هیات رئیسه و رئیس کمیسیون نیز در محل ستاد آتش نشانی تهران حاضر شدند. تمامی این بررسی‌ها نشان دهنده عملکرد مناسب هلال احمر و اورژانس و بیمارستان‌هاست، بخصوص از این جهت که تیم های روانپزشکی و روان درمانی توانستند کمک های روان درمانی را ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع بندی درباره حادثه پلاسکو گفت: اولین موضوع سهل انگاری و اغماض مسئولان در اجرای قانون و عدم برخورد با تغییر کاربری های متعدد و بیمه نبودن واحدهای فعال است که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد چون موارد مشابهی همچون وضعیت ساختمان پلاسکو در تهران و کلان شهرهای دیگر داریم.

وی قانون گریزی را از دیگر ابعاد این حادثه دانست که باید مورد بررسی و موشکافی قرار گیرد.

امینی فرد همچنین با انتقاد از کمبود آموزش های لازم به مردم در امر حفاظت از خود،‌ جامعه و محیط کار بر لزوم آموزش های بیشتر از زمان دوران پیش دبستانی و دبستان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در مقطع فعلی وجدان عمومی متاثر شده است صدا و سیما می تواند با حضور جدی تر آموزش های لازم را به مردم بدهد.

امینی فرد همچنین با اشاره به حادثه خیز بودن کشور بخصوص در بعد حوادث ترافیکی گفت: متاسفانه ضایعه از دست دادن 16 آتش نشان غم انگیز بود اما نباید فراموش کنیم که به طور متوسط در هر روز 42 نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند. این موضوع خود اهمیت توجه بیشتر به ساختار اورژانس و تشکیلات بهداشت و درمان بخصوص در مورد اورژانس بیمارستانی را نشان می دهد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح کیفیت اورژانس بیمارستانی و کاهش آن در ضایعات انسانی گفت: با توجه به مصوبه مجلس درباره تشکیل سازمان اورژانس کشور لازم است دولت و وزارت بهداشت و مجلس تمهیدات لازم برای ارتقای سطح کیفی اورژانس بیمارستای و اورژانس را داشته باشند تا بتوان در مواقع بروز حادثه خدمات لازم ارائه کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: