کد خبر: ۱۴۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 29
فوق تخصص ریه مطرح کرد
فوق تخصص ریه بیمارستان لقمان گفت: برای محافظ فرد از مواد آلاینده برحسب وسعت و میزان مواد آلاینده روش‌های متعددی در نظر گرفته می‌شود که ساده‌ترین نوع آن استفاده از انواع ماسک و فیلتر است.
شفاآنلاین>سلامت>فوق تخصص ریه بیمارستان لقمان گفت: همه آتش‌نشانان و نیروهای امدادی و خبرنگاران حاضر در محل حادثه پلاسکو در بخش ریه بیمارستان لقمان مورد آزمایش قرار می‌گیرند و درمان‌های لازم در اسرع وقت برای آنها به صورت کاملاً رایگان انجام خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین،خسرو آگین  در ارتباط با جزئیات خدمات رایگان به نیروهای امدادی حاضر در حادثه پلاسکو و معاینه ریه آنها اظهار داشت: همه آتش‌نشانان و نیروهای امدادی در محل حادثه پلاسکو به دلیل در معرض قرار گرفتن مواد آلاینده به دلیل آتش‌سوزی توسط بخش ریه بیمارستان لقمان مورد آزمایش قرار گرفته و درمان‌های لازم در اسرع وقت برای آنها به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.

وی افزود: خبرنگاران و عکاسانی که برای پوشش حادثه پلاسکو در محل حضور داشته نیز می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند و در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 7 صبح تا 14 به بخش ریه بیمارستان لقمان مراجعه کنند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: به طور کلی مواد آلاینده به دو صورت بر روی سیستم تنفسی اثر می‌گذارد. به طوری که در نوع اول راه هوایی را تحریک کرده و فرد نسبت به عوامل محیطی همچون عنوان بوها حساس شده و واکنش نشان می‌دهد.

آگین ادامه داد: این مسئله در واقع تحریک‌پذیری ریه است که بروز سرفه و گاهی تنگی نفس را برای فرد به همراه دارد. البته این مسئله بسته به وضعیت جسمانی فرد و میزان مواد آلاینده، شدت و ضعف دارد.

فوق تخصص ریه گفت: در دسته دوم تأثیر مواد آلاینده روی سیستم تنفسی این مواد از طریق ریه جذب شده و سبب اختلال در اکسیژن‌رسانی می‌شود که در آتش‌نشان‌ها و افرادی که مستقیم در معرض انواع مواد محترقه بوده و آن را استنشاق می‌کنند حادتر است.

وی یادآور شد: برای محافظ فرد از مواد آلاینده برحسب وسعت و میزان مواد آلاینده روش‌های متعددی در نظر گرفته می‌شود که ساده‌ترین نوع آن استفاده از انواع ماسک و فیلتر است.

آگین اظهار داشت: هرچه توقف در محیط آلوده کمتر باشد واکنش بیولوژیکی بدن نیز کمتر می‌شود. بنابراین به همه افراد توصیه می‌شود در روزهای آلوده کمتر در فضاهای باز قرار بگیرند.

فوق تخصص ریه خاطرنشان کرد: استفاده از برخی مواد غذایی که حاوی آنتی‌اکسیدان بوده مقاومت بدن در مقابل توکسین‌ها را کاهش داده البته این روش تأثیر آن فوری نبوده بلکه در درازمدت مؤثر است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از بهترین مواد غذایی که حاوی آنتی‌اکسیدان بوده و تأثیر مواد آلاینده را در بدن کمتر می‌کند جعفری است و سایر میوه‌های رنگی و سبزیجات نیز در این زمینه می‌توانند مؤثر واقع شوند.فارس



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: