کد خبر: ۱۴۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 29
به گفته مقامات بهداشتی در آمریکا، کودکان مبتلا به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی (ADHD)، سالانه بیش از 6 میلیون از مراجعات به مطب پزشک را در این کشور تشکیل می‌دهند.
شفا آنلاین:بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، به طور متوسط 1/6 میلیون ملاقات با یک پزشک، متخصص اطفال یا روان‌پزشک به وسیله کودکان ۴ تا ۱۷ ساله در سال ۲۰۱۳، شامل درمان برای ADHD تشخیص داده شده بوده است.

به گزارش شفا آنلاین: این تعداد بیانگر ۶ درصد از تمام مراجعه‌های کودکان به پزشکان در سال ۲۰۱۳ است. این میزان نسبت به یک دهه قبل افزایش یافته است؛ زمانی که ۴ درصد از معاینات پزشکان مرتبط با درمان ADHD بود. بنابراین تعداد این ویزیت‌ها از ۴ به ۶ میلیون در سال رسیده است. ADHD با عدم توجه، بیش‌فعالی و تکانش‌گری مشخص می‌شود که می‌تواند در یادگیری و روابط تاثیرگذار باشد. درمان توصیه‌شده اغلب شامل ترکیبی از تربیت والدین/ معلم و دارو برای کودک است.
مطالعه جدیدی نشان داده که 8 مورد از هر ۱۰ ویزیت پزشکان برای ADHD، همراه با تجویز داروهای محرک دستگاه عصبی مرکزی بوده است که معمول‌ترین داروهای تجویزی برای این اختلال هستند؛ از جمله ریتالین، فوکالین و آدرال. این تحقیقات آشکار کرد که نرخ ویزیت ADHD برای پسران، بیش از دو برابر دختران بوده است. این میزان در پسران، ۱۴۷ مورد از هر ۱۰۰۰ بوده است؛ در مقایسه با ۶۲ مورد از هر ۱۰۰۰ دختر. به نظر می‌رسد نسبت جنسیتی حقیقی ADHD، حدود دو پسر به ازای هر دختر است؛ اما در برخی از مناطق، پسران بیشتری در مقایسه با دختران مبتلا می‌شوند. حدود ۴۸ درصد از مراجعات کودکان دارای ADHD، به متخصصان اطفال، 36 درصد به روان‌پزشکان و ۱۲ درصد به پزشکان خانواده بوده است. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که تعداد زیادی از بچه‌های مبتلا به ADHD، دچار سایر اختلالات روانی مانند اختلالات خلقی، اضطراب و اختلال عاطفی نیز شده بودند (حدود ۲۹ درصد).
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: