کد خبر: ۱۴۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 28
پزشکان به تازگی خبر موفقیت خود را در جداسازی این دوقلوی دختر اعلام کردند. این عمل بعد از ۳ ماه آماده‌سازی انجام گرفت و دوقلوهایی که از ناحیه تحتانی کمر به هم چسبیده بودند تحت عمل جراحی قرار گرفتند.
شفاآنلاین>حوادث پزشکی>بیش از ۵۰ پزشک متخصص در قالب یک گروه جراحی، دوقلوهایی به نام‌های «بلانی» و «بالنی» را که از ناحیه باسن به یکدیگر چسبیده بودند با روشی در نوع خود نادر از یکدیگر جدا کردند.

به گزارش  شفاآنلاین، دو دختر دوقلوی به هم چسبیده ۱۱ ماهه که از ناحیه لگن به هم چسبیده بودند و نقاط مشترک زیادی با هم داشتند در عمل پیچیده ۲۲ ساعته از هم جدا شدند و در حال حاضر وضعیت آنها رو به بهبود است.

پزشکان به تازگی خبر موفقیت خود را در جداسازی این دوقلوی دختر اعلام کردند. این عمل بعد از ۳ ماه آماده‌سازی انجام گرفت و دوقلوهایی که از ناحیه تحتانی کمر به هم چسبیده بودند تحت عمل جراحی قرار گرفتند.


دوقلوهای به هم چسبیده از هر ۲۰۰ هزار تولد، در یک مورد اتفاق می‌افتد اما به هم چسبیدن دوقلوها از ناحیه لگن و ستون قفرات بسیار نادر است. علاوه بر این، پزشکان حین جراحی مجبور بودند مجاری روده‌ها، مثانه، نواحی تناسلی و بخش‌های ستون فقرات را نیز از هم جدا کنند که تا ۲۳ درصد خطر مرگ دوقلوها را در پی داشت.


پیش‌بینی‌های صورت گرفته رضایت‌بخش بود و در نهایت عمل با موفقیت به پایان رسید. تیم جراحی، مدت‌ها پیش از عمل جلسات متعدد تمرینی را با استفاده از مدل‌های سه‌بعدی از قسمت‌های تحتانی کمر این دوقلوها برگزار کردند. آنها این مدل‌های سه‌بعدی را براساس اسکن‌ها و ام‌آرآی‌های گرفته شده از بخش تحتانی کمر تهیه کردند.

این دوقلوی دختر از ناحیه «استخوان خاجی» که استخوانی مثلثی شکل در انتخای ستون فقرات است، به یکدیگر متصل بودند و در برخی موارد همچون بخش‌هایی از دستگاه گوارش مشترک بودند. علاوه بر این، عروق زیرشکمی نیز که منبع اصلی تغذیه خونی ناحیه لگن، باسن، ران‌ها و اندام‌های تناسلی در آنها مشترک بود.


این دوقلو در فوریه ۲۰۱۶ در جمهوری دومنیکن متولد شدند. مدتی قبل، پزشکان متوجه وجود ناهنجاری قلبی مادرزادی در یکی از دوقلوها شدند که احتمال مرگ او را افزایش می‌داد و بر همین اساس، پزشکان معتقد بودند که باید هر چه سریع‌تر آنها را از یکدیگر جدا کرد. طی چند هفته، عملیات متسع کردن پوست بدن آنها انجام شد تا بتوانند راحت‌تر آن دو را از هم جدا کنند.

جراحان در ابتدا، اتصالات روده‌ای و شاخه عروق زیرشکمی را جدا کردند و سپس توانستند جریان خون پاهای دوقلوها را برابر کنند. گام بعدی، جداسازی ستون فقرات و ساختار استخوان خاجی بود. در حالی که جراحان پلاستیک، پوست را برای پوشاندن زخم‌های باز آماده می‌کردند، پزشکانی دیگر، بافت نرم متصل را در این دو دختر جدا کردند. در پایان هم مجاری روده‌ای، مثانه و نواحی تناسلی آنها از هم جدا شد.


در این عمل جراحی پیچیده گروهی از جراحان متشکل از جراحان مغز و اعصاب، ارتوپد، اورولوژی، متخصصان دستگاه گوارش، پزشکان اطفال و جراحان پلاستیک حضور داشتند. این دوقلو باید چند هفته‌ای را تا بهبودی کامل در بیمارستان کودکان Maria Fareri واقع در نیویورک بستری باشند.سلامت آنلاین


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: