کد خبر: ۱۳۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 26
، مطالعات نشان داده است افراد با خوردن مقادیر زیادی گوجه فرنگی، کمتر به حملات قلبی و سرطان هایی مثل سرطان پروستات، سینه، ریه، معده، لوزالمعده، روده ، دهان و گردن مبتلا می شوند.
شفا آنلاین:پژوهشگران علوم پزشکی می گویند آب گوجه فرنگی برای مقابله با بیماری ‌های استخوانی مفید است. آنان عنوان کردند نوشیدن دو لیوان آب گوجه فرنگی در روز، استخوان ‌ها را تقویت می ‌کند و برای پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است.

به گزارش   شفا آنلاین:مطالعات نشان داده است افراد با خوردن مقادیر زیادی گوجه فرنگی، کمتر به حملات قلبی و سرطان هایی مثل سرطان پروستات، سینه، ریه، معده، لوزالمعده، روده ، دهان و گردن مبتلا می شوند. البته این گفته به این معنا نیست که شما در هر وعده غذایتان گوجه فرنگی بخورید.

ماده ی اصلی که سبب این اثرگذاری در گوجه فرنگی می‌ شود، احتمالا لیکوپن است. تاکنون پزشکان می ‌دانستند لیکوپن آنتی اکسیدانی است که خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان کاهش می‌ دهد. این آنتی اکسیدان همچنین از بروز بیماری ‌های قلبی جلوگیری می‌ کند.

بر اساس مطالعات صورت گرفته زنانی که از گوجه فرنگی یا سایر منابع حاوی لیکوپن (رنگدانه قرمز) استفاده می کنند، کمتر از سایرین در معرض ابتلا به سرطان کلیه هستند. در این بررسی میزان لیکوپن موجود در رژیم غذایی زنانی که از بیشترین مقدار این آنتی‌اکسیدان مصرف کرده بودند برابر با خوردن ۴ گوجه فرنگی در روز بود.

برای انجام این تحقیق ۹۲ هزار زن یائسه مورد بررسی قرار گرفتند. رژیم غذایی و میزان دریافت لیکوپن در این گروه از زنان به دقت مورد مطالعه قرار گرفت. در پایان تحقیق نتایج به دست آمده نشان داد مصرف لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به سرطان کلیه مرتبط است.

در واقع این مطالعات نشان داد زنانی که در رژیم‌ غذایی خود میزان بالایی لیکوپن دارند در مقایسه با سایر زنان، ۴۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به این سرطان هستند.

لیکوپن علاوه بر گوجه فرنگی و فرآورده های آن از جمله رب و سس گوجه فرنگی در میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ مانند هندوانه به فراوانی یافت می شود.

مصرف ۴ عدد گوجه فرنگی در روز خطر سرطان کلیه را به ویژه در زنان کاهش می‌دهد.

همچنین دانه های گوجه فرنگی خواص ضدانعقادی دارند و به همین دلیل نیز باعث بهبود جریان خون در رگ‌ها می شوند.

برای بهره مندی از خواص بی نظیر گوجه فرنگی می توانید به مدت چند دقیقه یک برش گوجه فرنگی را به طور موضعی روی واریس ها و رگ‌های عنکبوتی قرار دهید. زمانی که احساس سوزش یا خارش داشتید پوستتان را با آب سرد شستشو دهید.

علاوه بر این لازم است که روزتان را با نوشیدن یک لیوان آب گوجه فرنگی طبیعی و خانگی شروع کنید. هیچ چیز مانند این نوشیدنی نمی تواند جریان خون را تحریک و فعال کند.

به یاد داشته باشید که گوجه فرنگی کالری بسیار اندکی دارد. این ماده غذایی مفید همچنین ادرارآور است و باعث فعال شدن سوخت و ساز بدن برای چربی سوزی می شود.

آب گوجه فرنگی طبیعی به کاهش مایعات اضافه بدن و دفع سمومی که التهاب و ورم ایجاد می کنند کمک کرده و احساس خستگی و سنگینی در پاها را از بین می برد.

تنها در انگلیستان حدود سه میلیون نفر به بیماری پوکی استخوان مبتلا هستند.

همچنین در یک آزمایشات متخصصان علوم پزشکی دانشگاه تورنتو در کانادا از ۶۰ زن یائسه ۵۰ تا ۶۰ ساله خواستند که گوجه فرنگی را به مدت یک ماه به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنند. آن ‌ها متوجه شدند که این اقدام موجب افزایش شدید مقدار "ان ـ تلوپتید” (N-telopeptide) در خون می ‌شود. "ان ـ تلوپتید” ماده ی شیمیایی است که در زمان تضعیف و احتمال شکستگی استخوان‌ ها در خون آزاد می‌ شود.

از سوی دیگر، در بدن زنانی که گوجه فرنگی مصرف کرده بودند به دلیل افزایش مقدار لیکوپن در خون شان، از میزان "ان ـ تلوپتید” به شدت کاسته شد و کمتر در معرض تضعیف استخوانی قرار داشتند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: