کد خبر: ۱۳۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 26
محمدرضا هاتفی مینایی گفت:به منظور اطمینان بخشی به مصرف‌کنندگان و شناسایی محصولات دارای تایید، طرح الصاق هولوگرام بر روی محصولات تولیدی از جمله روغن زیتون و زیتون پرورده آغاز شده است.

شفاآنلاین>تغذیه>محمدرضا هاتفی مینایی در پاسخ به این پرسش که آیا ازنام برندهای مطرح نیز ممکن است سواستفاده شود گفت : این امکان نیز وجود دارد اما مردم برای اطمینان باید به مهر استاندارد و پروانه ساخت آن توجه داشته باشند و حتی می توانند با مراجعه به سایت سازمان غذا و دارو از درستی کدی که روی آن نصب شده است مطمئن شوند .

به گزارش شفاآنلاین،وی در باره روغن اکسیر که نام یک برند است گفت :در کشور یک روغن زیتون به نام اکسیر داریم که برند است و توسط یک کارخانه مورد تایید تولید می شود که این محصول دارای نام و نشان استاندارد و پروانه ساخت است اما در شهرستانها دیده می شود که گاهی با اضافه کردن یک پسوند به این نام روغن ها تقلبی می فروشند مثل روغن زیتون اکسیر محلی ، اکسیر افلاطون، اکسیر فوق العاده و... که نام و نشان استاندارد و پروانه ساخت ندارد ،‌بنابراین از مردم تقا ضا می شود که حتما به مهر استاندارد و پروانه ساخت توجه داشته باشند .

وی افزود : اختلاف قیمت روغن نباتی و روغن زیتون برخی از سود جویان را تقلب وا داشته است ،در حال حاضر روغن های نباتی کیلو حدود 4 هزار تومان قیمت دارد اما روغن زیتون کیلو حدود 45 هزار تومان است و برای متقلبین مخلوط کردن روغن زیتون با سایر روغن ها و یا زدن اسانس به روغن های دیگر سود آوری بالایی دارد.

هاتفی در پاسخ به این پرسش که آیا شما با مواردی که لیبل های روی شیشه های روغن زیتون نیز به صورت تقلبی چاب و چسبانده شده باشد نیز برخورد کرده اید گفت : بله مواردی هم هست که این لیبل ها تقلبی است و برای اطمنان بیشتر،‌مردم می توانند با مراجعه به سایت سازمان غذا و دارو از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنند .

وی افزود : البته به منظور اطمینان بخشی به مصرف‌کنندگان و شناسایی محصولات دارای تایید، طرح الصاق هولوگرام بر روی محصولات تولیدی از جمله روغن زیتون و زیتون پرورده آغاز شده است.

هاتفی در خصوص ویژگی‌های این هولوگرام گفت: این برچسب، هفت رنگ و براق است. با توجه به اینکه در یک چاپخانه و با شماره رمز مخصوص به چاپ می‌رسد، امکان تقلید آن تقریبا بعید خواهد بود. روی هر هولوگرام کد شناسایی وجود دارد و شکل آن بیضی و تصویر دودست دوستی در میانه آن قرار دارد که عبارت «انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن زیتون و زیتون شور ایران» در بالا و پایین تصویر درج شده است.

این فعال اقتصادی در خصوص شیوه تشخیص روغن زیتون‌های وارداتی سالم نیز گفت: هولوگرام انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون تنها بر روی تولیدات داخلی نصب می‌شود. مصرف کنندگان اگر تمایل داشته باشند که از روغن‌های وارداتی استفاده کنند نیز باید توجه داشته باشند روی برچسب نصب شده توسط وزارت بهداشت کدی 16رقمی وجود دارد که برای تشخیص اصالت کالا باید کد مورد نظر را از طریق سامانه ttac.ir پیگیری کنند.

هاتفی مینایی در ادامه با توصیه به هموطنان برای استفاده از روغن زیتون ایرانی، افزود: روغن زیتون ایرانی جزو بهترین‌ها در جهان است. چرا که در تولید زیتون در ایران از سم و کود استفاده نمی‌شود و روغن زیتون ایرانی کاملا ارگانیک است و در دنیا نیز بازار خوبی برای محصولات ارگانیک وجود دارد.جام جم آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: