کد خبر: ۱۳۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۵ - 2017January 18
براي جلوگيري از التهاب و خونريزي لثه ها، هر روز با مسواك زدن پلاک هاي میکروبی را از روی لثه هايتان برداريد.
شفا آنلاین:يك متخصص دندانپزشك گفت: براي جلوگيري از التهاب و خونريزي لثه ها، هر روز با مسواك زدن پلاک هاي میکروبی را از روی لثه هايتان برداريد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رضا یزدانی، دندانپزشك با اشاره به نشانه های بیماری لثه افزود: تشخیص بیماری لثه در ابتداي بيماري مشکل است؛ اما نشانه هاي اين بيماري عبارتند از تورم لثه، قرمز يا پر رنگ شدن لثه؛ البته خون رنگ لثه ي افراد از پوست آن ها تبعیت می کند.
وي با بيان اينكه افراد با پوست روشن، رنگ لثه هایشان صورتی رنگ است، ادامه داد: اگر با کوچکترین تحریکی لثه خونریزی کند، نشان دهنده شروع بیماری است.
دندانپزشك علت اصلی خونریزی از لثه را عدم رعایت بهداشت عنوان و بيان كرد: با توجه به اينكه همواره پلاک میکروبی روی لثه ها تشکیل می شود افراد مي بايست هر روز با مسواک و خمیر دندان اين پلاک هاي میکروبی را از روی لثه هايشان بردارند. اگر این لایه برداشته نشود، سیستم دفاعی بدن براي از بين بردن میکروب ها فعال می شود در نتیجه لثه دچار التهاب و خونریزی خواهد شد.
وي در ادامه به پیوند لثه در افراد مسن (مثلا فرد 70 ساله) اشاره و تاكيد كرد: این افراد اگر تعداد زیادی دندان داشته باشند، با مراجعه به متخصص لثه و یا صلاحدید وي، در صورت امكان پیوند لثه انجام مي شود.
اين دندانپزشك با بيان اينكه برای التهاب لثه استفاده از دهانشویه يا آب نمک با غلظت خاص می تواند مفید باشد، گفت: البته قبل از اسفاده از آن باید به دندانپزشک مراجعه كنيد.
وي با بيان اينكه دندان سالم برخی از افراد به دليل بی توجهی به بهداشت، التهاب لثه كه تخریب استخوان را در پی دارد. لق می شود، افزود: مراقبت از دندان ها از زمان رویش اولین دندان آغاز مي شود که البته در زمان رویش اولین دندان، مراقبت از دندان کودک بر عهده والدین است.
اين دندانپزشك درباره حذف پلاک های میکروبی از دندان ها و اقداماتی موثر گفت: حداقل 2 بار در روز به مدت حداقل 2 دقیقه مسواک زدن بزنيد بهتر است یکبار شب قبل از خواب و بار دیگر صبح  بعد از صرف صبحانه اين اقدام انجام شود؛ استفاده از نخ دندان؛ مراجعه منظم به دندانپزشکی؛ تغذیه مناسب و کاهش مصرف نوشیدنی های حاوی قند و شکر مانند انواع نوشابه.
وي درباره ویژگی های يك مسواک خوب افزود: مسواک باید نرم و صاف باشد. در بعضی از متدها همزمان با تمیز کردن سطح دندان لثه را نیز با مسواک نرم ماساژ می دهیم. معمولاً با پرز مسواک با زاویه 45 درجه در ناحیه طوق یا گردن كه محل تلاقی لثه و دندان است، لرزشی به پرزهای مسواک می دهیم و بعد مسواک را به سمت سطح جونده می کشیم.
اين دندانپزشك در پايان با اشاره به تاثير مصرف دخانیات بر دندان اظهارداشت: مصرف دخانیات می تواند از علل پوسیدگی دندان و خونریزی از لثه باشد.رادیو سلامت
برچسب ها: مسواک ، تغذیه ، دندان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: