کد خبر: ۱۳۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۵ - 2017January 17
مشروبات الکلی در زمان حاضر یکی از محصولاتی به شمار می آید که به صورت قاچاق وارد کشورهای مختلف از جمله ایران می شود.

شفا آنلاین:رئیس اداره مواد و داروهای تحت کنترل سازمان غذا و دارو، گفت: سالانه 3 میلیون و 300 هزار مرگ در جهان، ارمغان مشروبات الکلی است.

به گزارش شفا آنلاین، سعدالله پرویزی تصریح کرد: مشروبات الکلی در زمان حاضر یکی از محصولاتی به شمار می آید که به صورت قاچاق وارد کشورهای مختلف از جمله ایران می شود.
وی خاطرنشان کرد: آمار بالای بیماری ها و خطرات حاصل از مصرف مشروبات الکلی قاچاق در حدی است که طبق آمار منتشر شده سازمان بهداشت جهانی یک سوم بیماری های قلبی و عروقی و دیابت ناشی از مصرف الکل است.
وی یادآور شد: پدیده قاچاق کالا مشکلات بسیاری را برای دولت ها و مردم ایجاد کرده است که در کالاهای سلامت محور منجر به بروز بیماری های مختلف بین جوامع انسانی می شود.
رئیس اداره مواد و داروهای تحت کنترل سازمان غذا و دارو، گفت: متولی نظارت بر تولید الکل های طبی در ایران، صرفا سازمان غذا و داروست که در 2 سال اخیر با شدت عمل و سختگیری هایی که در کنترل کیفیت محصول در سطح عرضه انجام شده ، اطمینان به کیفیت اینگونه فرآورده ها بیش از پیش شده است.
پرویزی افزود: توزیع این الکل ها نیز با هدف جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و پیشگیری از خطرات بر اساس ضوابط و بنا بر مصارف شخصی و صنعتی صرفا با ارائه حواله و از طریق مراکز درمانی، بیمارستان ها و داروخانه ها امکان پذیر است.
وی در ادامه با اشاره به عوارض الکل گفت: از آنجا که سلول های مغز، جزو سلول هایی به شمار می آید که ترمیم آنها براحتی ممکن نیست، الکل موجب کوچک شدن مغز، اختلال در حافظه و در افراد مسن موجب آلزایمر می شود.
پرویزی تصریح کرد: همچنین اگر مقدار یا ناخالصی تولید شده مشروبات الکلی تقلبی و دست ساز، سه تا چهار میلی لیتر باشد می تواند موجب کوری و یا حتی مرگ مصرف کننده شود.
وی گفت: مسمومیت با مشروبات الکلی دست ساز با علائمی مانند کاهش سطح هوشیاری، بدحالی، تهوع، استفراغ و گاهی تشنج همراه است و در صورت عدم درمان بموقع، احتمال آسیب شدید کلیه ها، از دست رفتن کامل بینایی به دلیل آسیب به قرنیه و عصب چشم، وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: