کد خبر: ۱۳۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۵ - 2017January 17
این روز ها درد گردن، مشکل بسیاری از افراد شده کار با رایانه،‌نشستن ساعت ها پشت میز و نگه داشتن طولانی مدت گردن در یک جهت، می تواند سبب گردن درد شود

شفا آنلاین:این روز ها درد گردن، مشکل بسیاری از افراد شده کار با رایانه،‌نشستن ساعت ها پشت میز و نگه داشتن طولانی مدت گردن در یک جهت، می تواند سبب گردن درد شود؛ ولی با انجام برخی از حرکات اصلاحی و ورزشی می توان از زیر تیغ جراحی فرار کرد.

به گزارش شفا آنلاین،درد گردن بیماری شایعی است که امروزه بسیاری از افراد را دچار درگیر کرده. کار با رایانه و انجام فعالیت هایی که مستلزم نگه داشتن مدت دار گردن در یک جهت است از جمله دلایل درد گردن است. معمولا گردن درد در افراد منجر به کاهش دامنه حرکتی درگردن می شود.
متخصصان معتقدند منبع درد شانه، بازو و دست، ناحیه پشت گردن است؛ دلیل گردن درد معمولا در اثر وجود دردهای مختلف در ناحیه گردن که ناشی از سه بیماری شایع آرتروزگردن، فتق دیسک گردن و گرفتگی های عضلانی است.
به گفته متخصصان، وجود درد در ناحیه گردن و انتشار آن به دستها حتی در مراحل ابتدایی آن به راحتی با درمانهایی دارویی و فیزیوتراپی قابل درمان است؛ چرا که درمان گردن درد، دراین مراحل بسیار مفیدتر و مؤثرتر واقع می شود.
مهرداد بهرامیان، عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران، درباره علائم دیسک گردن گفت: علائم دیسک گردن ممکن است در محل های مختلفی احساس شود؛ ممکن است گردن درد درگردن یا تنها یک سمت آن احساس شود.
وی با اشاره به این که درد ناشی از گردن در استخوان شانه و بازو احساس شود، گفت: حتی برخی از شانه درد ناشی از مشکلات گردن است.
وی افزود: درصورتی که عصبی درگردن بیمار ملتهب یا گیر افتاده باشد، درد تا بازو و دست گسترش پیدا می کند؛ ضعف، بی حسی یا گزگز گاهی اوقات در بازو و دست نیز احساس می شود.
بهرامیان از تمام بیماران خواست تمامی علائمی که دارند را به پزشک یا فیزیوتراپیست اطلاع دهند تا او بتواند بیماری را شناسایی کرده و بهترین روش درمان بدون جراحی که شامل فیزیوتراپی و درمانهای دستی و ورزش درمانی صحیح است را به بیمار تجویز کند.
این فیزیوتراپیست اظهار کرد: علائمی که مشکلات ریشه عصب درگردن نامیده می شود بسته به ریشه عصب درگیر، متنوع هستند و به سمتی که عصب دچارمشکل شده بوجود می آید.
وی افزود: دردگردن، کتف، بازو و قسمت بالای سینه که احتمالا از مسیر ریشه عصب درگیر تا انگشتان گسترش پیدا می کند سبب گردن درد شدید و مورمورشدن درناحیه گردن، احساس ضعف درشانه می شود.
مسئول کمیته فنی انجمن فیزیوتراپی ادامه داد: یکی ازشایعترین انواع سردرد، سردردگردنی (سردردناشی از مشکلات مفاصل گردن ) است که ازگردن نشات می گیرد.
وی با اشاره به این که سردرد گردنی عموما ناشی از فعالیتهایی است که درآنها فشار بیش از حدی بر مفاصل بالایی گردن وارد می شود، گفت: این فشار می تواند به دلیل آسیب ناشی ازحوادث ( مثل کشیدگی گردن ) ، یا فعالیتهای مکرر یا طولانی مدت، مانند خمیده راه رفتن، طرز نشستن یا ایستادن نامناسب، بلندکردن یا حمل کردن جسم سنگین، خم کردن و پیچش بیش ازحدگردن، کارکردن با رایانه یافعالیتهایی که مستلزم قرارگرفتن دستها در جلوی بدن (مثل کارهای خانه) است، باشد.
وی درباره درمان این بیماری گفت: فیزیوتراپیست برای کمک به کاهش و برطرف سازی گردن درد روش های درمان بدون جراحی گردن درد ارائه می کند.
بهرامیان افزود: فیزیوتراپیست یا پزشک به بیمار کمک می کند، تا با انجام یا اصلاح بعضی از کارها از بروز گردن درد در آینده جلوگیری شود.
وی درباره برخی از روش های درمان گردن با فیزیوتراپی گفت: ورزش درمانی، تراکشن (کشش ستون فقرات)، دستکاری مفصل، ماساژ، اولتراسوند و تحریک الکتریکی ،کمپرس از جمله این موراد است
وی با بیان این که حرکات اصلاحی و ورزش گردن به منظور بهبود استقامت عضلات گردن طراحی شده ،گفت: بیمار باید قبل از شروع به انجام حرکات اصلاحی گردن در مورد مفید بودن آنها با فیزیوتراپیست مشورت کند.
وی تاکید کرد: این حرکات ورزشی تنها در صورتی باید انجام شود که باعث درد یا افزایش آن نشوند.

برچسب ها: ورزشی ، بیماری ، آرتروز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: