کد خبر: ۱۳۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۵ - 2017January 16
این عمل جراحی بر روی یک بیمار 21 ساله که بدنبال حادثه کار انگشت شصتش به طور کامل قطع شده بود، در مدت شش ساعت در بیمارستان رضوی مشهد انجام شد.
شفا آنلاین>سلامت>پزشک فوق تخصص دست بیمارستان رضوی مشهد از موفقیت آمیز بودن عمل جراحی نادر پیوند دست در این بیمارستان داد و گفت: پس از گذشت هفت روز مشخص شده که این پیوند نتیجه بخش بوده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی اجودی یکی از جراحان تیم پیوند دست افزود: این عمل جراحی بر روی یک بیمار 21 ساله که بدنبال حادثه کار انگشت شصتش به طور کامل قطع شده بود، در مدت شش ساعت در بیمارستان رضوی مشهد انجام شد.
وی بیان کرد: عمل های پیوند انگشت ریسک زیادی دارد و امکان پس زدن پیوند زیاد است؛ بدین دلیل با توجه به هزینه ‌بر بودن اینگونه جراحی ها این پیوندها کمتر انجام می شود.
وی افزود: عضو قطع شده در شرایط مناسبی (در یخ) به بیمارستان انتقال داده شده بود، گفت: عمل جراحی پیوند دست در کشور به ندرت انجام می‌شود.
دکتر اجودی اظهار کرد: در حال حاضر پروتزهای مختلفی برای مشکلات قطع عضو و به ویژه پا وجود دارد، اما پروتز کاربردی کاملی برای دست وجود ندارد، لذا معلویت دست فرد را در انجام کارهای ساده‌ای همچون غذاخوردن و نوشتن با مشکل مواجه می سازد.
مرحله اول بیمارستان فوق تخصصی رضوی وابسته با آستان قدس رضوی در بهمن ماه سال 1384 و مرحله دوم آن در سال 1392 در مشهد مقدس به بهره برداری ر سید.
سامانه های بررسی کامل قلبی ـ عروقی، دستگاه گوارش، کبد و مجرای صفراوی، کلیه، مجاری ادراری و پروستات، چشم، گوش، حلق و بینی، مغز، نخاع، اعصاب، رادیوگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن و MRI، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش، جراحی داخلی و اعصاب، پزشکی هسته‌ای و رادیوتراپی ازجمله امکانات این بیمارستان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار