کد خبر: ۱۳۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۵ - 2017January 15
برای واگذاری دیالیز به بخش خصوصی باید وجود سیستم نظارتی بوده و اجرای تعهدات به صورت ایده آل مورد توجه باشد تا اطمینان حاصل کرد،بخش های واگذار شده به صورت احسن به بیماران خدمات درمانی ارائه می دهند.
شفا آنلاین:عضو هیئت مدیره انجمن نفرولوژی بیان کرد: بررسی نتایج واگذاری دیالیز به بخش خصوصی ممکن است به قیمت مرگ و میر بالای بیماران و ایجاد مشکلات عدیده بیانجامد و آن موقع قطعا بازگشت به شرایط پیشین غیر ممکن است.

به گزارش شفا آنلاین،حسن ارگانی عضو هیئت مدیره انجمن نفرولوژی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:واگذاری دیالیز به بخش خصوصی هدف متعالی بوده اما روش کار بسیار مبتدی است.

وی افزود: برای واگذاری دیالیز به بخش خصوصی باید وجود سیستم نظارتی بوده و اجرای تعهدات به صورت ایده آل مورد توجه باشد تا اطمینان حاصل کرد،بخش های واگذار شده به صورت احسن به بیماران خدمات درمانی ارائه می دهند.

عضو هیئت مدیره انجمن نفرولوژی تصریح کرد:متاسفانه در حال حاضر یک سیستم  نظارتگر مناسبی برای کنترل طرح واگذاری دیالیز به بخش خصوصی وجود ندارد و نبود چنین سیستمی نشانه زودهنگام بودن انجام این طرح است. مانند اینکه مقدمات کاری را فراهم کنیم اما در نهایت عاجز از بررسی نتیجه باشیم.

ارگانی تاکید کرد: بررسی نتایج واگذاری دیالیز به بخش خصوصی ممکن است به قیمت مرگ و میر بالای بیماران و ایجاد مشکلات عدیده بیانجامد و آن موقع قطعا بازگشت به شرایط پیشین غیر ممکن است.

وی اضافه کرد: چشم انداز این کار نه تنها روشن نیست بلکه غیر ممکن بوده مگر اینکه یک سیستم نظارتگر و برنامه ریزی درست واگذاری دیالیز به بخش خصوصی را تحت پوشش خود داشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن نفرولوژی بیان کرد: در صورت واگذاری دیالیز به بخش خصوصی کار به دست کاردان سپرده نمی شود و اگر کار به دست متخصصین این امر واگذار  شود تلفات و عوارض کمتر خواهد شد و اینگونه هرکسی بر اساس تخصص خود وارد عمل می شود.

ارگانی اظهار داشت:هر تصمیمی باید بر اساس نظرسنجی با افراد خبره صورت گیرد و اگر طرحی برای واگذاری دیالیز نوشته می شود پزشکان متخصص این امر در جریان نبوده و نظرات کارشناسانه خود را ارائه ندهند این طرح دچار شکست خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح دیالیز باید به صورت کامل و با حضور دست اندرکاران دیالیز کشور نوشته می شد.  طرح های نیمه کاره یا دارای نتایج بالعکس که منجر به شکست شده اند تنها هزینه های هنگفت را در پی دارد.
برچسب ها: ارگان ، انجمن ، نفرولوژی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: