کد خبر: ۱۳۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۵ - 2017January 12
در کشور حدود ۲۸ هزار ۵۰۰ بیمار دیالیزی داریم که هر سال ۶ درصد به این تعداد اضافه می شود و به حمایت نیاز دارند.
شفا آنلاین>سلامت>نماینده وزیر بهداشت در کمیته واگذاری خدمات دیالیز به بخش خصوصی در کشور، گفت: ارائه خدمات بیماران دیالیزی در بخش های دولتی و خصوصی کاملا رایگان است.

به گزارش شفا آنلاین، حمید درفشی، در برنامه روی خط خبر شبکه خبر، در خصوص ابعاد و اهمیت این موضوع گفت: در کشور حدود ۲۸ هزار ۵۰۰ بیمار دیالیزی داریم که هر سال ۶ درصد به این تعداد اضافه می شود و به حمایت نیاز دارند.

وی تصریح کرد: در شرایط موجود کشورمان، حدود ۵۰۰۰ دستگاه دیالیز فعال داریم که ۱۵۰۰ مورد از این دستگاه ها مستهلک شده و عمر آنها به بیش از ۲۰ هزار ساعت فعالیت رسیده است و همچنین ۱۶۰۰ ماشین دیالیز دیگر نیز نیازمندیم که باید تهیه و به حدی برسد تا بیماران در دو شیف دیالیزشان انجام شود و این کار نیاز به ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است که باید از جانب دولت یا بخش خصوصی تامین شود.

نماینده وزیر بهداشت در کمیته واگذاری خدمات دیالیز به بخش خصوصی در کشور تاکید کرد: نکته قابل اهمیت این است که بیماران دیالیزی هیچ گونه هزینه ای در بخش دولتی یا خصوصی بابت دیالیز پرداخت نکرده و کاملا رایگان است.

درفشی اضافه کرد: بیماران دیالیزی حتی با تغییرات اعمال شده و واگذاری بیمارستان ها به بخش خصوصی از نظر هزینه ای آسیب نمی بیند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: