کد خبر: ۱۳۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۵ - 2017January 10
کیست‌ها می‌توانند در اثر جراحت یا نشت عروق خونی کوچک به درون کیسه تخمک حاوی خون باشند که به آن‌ها کیست‌های هموراژیک یا اندومتریوئید گفته می‌شود.
◉ کیست فولیکولار:

شفا آنلاین: شایع‌ترین نوع کیست های تخمدان ، کیست نوع فولیکولار است که از رشد یک فولیکول نتیجه می‌شود.


به گزارش شفا آنلاین:فولیکول یک کیسه پر از مایع طبیعی است که حاوی یک تخمک است. کیست‌های فولیکولار هنگامی که فولیکول در طی چرخه قاعدگی بیش از حد طبیعی رشد می‌کند و برای آزاد سازی تخمک باز نمی‌شود تشکیل می‌شود.

◉ کیست‌های هموراژیک یا اندومتریوئید:

کیست‌ها می‌توانند در اثر جراحت یا نشت عروق خونی کوچک به درون کیسه تخمک حاوی خون باشند که به آن‌ها کیست‌های هموراژیک یا اندومتریوئید گفته می‌شود.
کیست‌های درموئید: گاهی بافت‌های تخمدان برای تشکیل بافت‌های دیگر بدن مانند مو یا دندان به صورت غیر طبیعی رشد می‌کنند. کیست‌هایی با این بافت‌های غیر طبیعی، کیست‌های درموئید نامیده می‌شوند.

◉ کیست‌های پلی کیستیک (PCO):

گاهی چند تخمک، چند کیست تولید می‌کنند و این عمل تکرار شده و تعداد زیادی کیست کوچک در تخمدان‌ها ایجاد می‌شود که آنها را به نام تخمدان‌های «پلی کیستیک» می‌شناسیم.

کیست‌های پلی کیستیک نسبتاً خوش خیم هستند ولی درمان آنها در بیماران مختلف بر حسب شرایط بیمار نظیر وزن و اینکه ازدواج کرده یا نه و یا بچه می‌خواهد یا نمی‌خواهد کاملاً متفاوت است و به بررسی‌ و آزمایش‌های دقیق‌تر و مراجعه‌های متعدد به پزشک نیاز دارد.

◉ کیست فونکسیونل:

گاهی از محل فولیکول تخمدانی در مرحله دوم سیکل ماهانه که دوره «لوتیئنی» نامیده می‌شود، کیست‌های لوتیئنی ساخته می‌شود که آن‌ها نیز به نام کیست «فونکسیونل» شناخته شده و خطرناک نیستند.پزشکان بدون مرز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: