کد خبر: ۱۳۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۵ - 2017January 07
این عارضه خلقی که "اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی" (پی‌ام‌دی‌دی) نام دارد موجب می‌شود علائمی شدیدتر از سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس) ظاهر شود.

شفا آنلاین>سلات>نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد بین فعالیت برخی ژن‌ها با بروز "اختلال خُلقی پیش از قاعدگی" در زنان ارتباط وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین، این عارضه خلقی که "اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی" (پی‌ام‌دی‌دی) نام دارد موجب می‌شود علائمی شدیدتر از سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس) ظاهر شود.

اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی شامل علائمی همچون تحریک پذیری و تندخویی آزار دهنده، غمگینی و اضطراب پیش از شروع عادت ماهانه می‌شود.

دکتر پیتر اشمیت، محقق این مطالعه از موسسه ملی سلامت روان آمریکا گفت: این ارتباط به شواهد پزشکی قبلی می‌افزاید مبنی بر اینکه اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی، اختلال در واکنش سلولی به دو هورمون استروژن و پروژسترون است.

به گفته این محقق، در این مطالعه برای اولین بار شواهد سلولی از سیگنال‌دهی غیرطبیعی در سلول‌های زنان مبتلا به اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی بدست آمده است.

به گزارش هلث دی نیوز، در این مطالعه محققان بررسی کردند چگونه بیان ژنی در گلبول‌های سفید خون کنترل می‌شوند و آنها همچنین مجموعه‌ای از ژن‌ها را در زنان مبتلا به این اختلال پیدا کردند که نسبت به زنان سالم عملکرد مختلفی دارند.

برچسب ها: ژن‌ ، پی ام اس ، قاعدگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: