کد خبر: ۱۳۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۵ - 2017January 08
مدت هاست تبلیغات متعدد ماهواره ای برای مصرف این مکمل با تاکید بر افزایش قد انجام می شود . در ادامه به تفصیل به بیان نقش های متفاوت و ارزشمند این مکمل در بدن می پردازیم.
شفا آنلاین:آل آرژنین یک آمینواسید نیمه ضروری و بسیار ارزشمند در بدن انسان می باشد. این آمینواسید به جهت ظرفیت بسیار بالای عملکردی خود در گروه های مختلف ار ورزشکاران حرفه ای تا سالمندان و بیماری قلبی عروقی کاربرد دارد.بنابراین متخصصین حوزه پزشکی و ورزشی این مکمل را با اهداف متعدد در دوره های مختلف و با اهداف متفاوت تجویز می کنند.

به گزارش شفا آنلاین:مدت هاست تبلیغات متعدد ماهواره ای برای مصرف این مکمل با تاکید بر افزایش قد انجام می شود . در ادامه به تفصیل به بیان نقش های متفاوت و ارزشمند این مکمل در بدن می پردازیم. اما همانطورکه خواهید دید این مکمل نقش مستقیمی در افزایش قد، آن هم بویژه در دوران بزرگسالی ندارد. این واقعیت علیرغم این اصل پذیرفته شده علمی می باشد که با احتمال بالا قد یک عامل وراثتی بوده و توسط کدهای ژنتیکی کودک تعیین می گردد و عوامل محیطی تنها در محدود کردن آن نقش داشته و نقشی در افزایش آن ندارند. توجه داشته باشید که ورزش هایی مانند بسکتبال و یا والیبال قد را بلند نمی کنند بلکه قد بلندها جذب این ورزش ها می شوند.

ال ارژنین یک آمینو اسید نیمه ضروری و ماده ی اولیه گاز نیتریک اکسید است. ارژنین جزء آن دسته از آمینو اسیدهایی است که بدن قادر به ساختن آن به صورت طبیعی نیست. مکمل ال ارژنین یکی از پرطرفدارترین مکمل ها می باشد. این آمینو اسید که خیلی سریع در بدن تبدیل به اکسید نیتریک می شود نقش های مهمی در بدن ایفا می کند. فعالیت های بسیاری در بدن توسط اکسید نیتریک صورت می گیرد مانند باز کردن یا گشادسازی رگ های خونی که برای فعالیت های ورزشی مخصوصاً بدنسازی اهمیت بالایی دارد. به گفته ی دانشمندان فرانسوی ارژنین فعالیتهای تجزیه و تحلیل چربی ها را افزایش می دهد و سبب می شود که چربی بیشتری جهت سوخت گیری برای سوخت و ساز بدن مورد توجه قرار بگیرد.ال آرژنین به دفع ماده زائدی به نام آمونیا در بدن کمک می کند. با مصرف این ماده ترکیباتی چون کراتین، ال -گلوتامین و ال- پرولاین در بدن تولید می گردد و این مواد به گلوکز و گلیکوژن مورد نیاز بدن تبدیل می شود.این ماده در پروتئین گیاهی و حیوانی وجود دارد که شامل موادی چون لبنیات، گوشت قرمز، شکلات، کشمش، ماهی، آجیل و خشکبار یافت می شود. ال-آرژنین موجود در پروتئین گیاهی بیشتر از ال-آرژنین موجود در پروتئین حیوانی است.

این ماده که در بیشتر مواد غذایی پروتئینی وجود دارد به طور معمول روزانه 5 گرم توسط افراد دریافت می شود. به مصرف هیچ آمینو اسیدی امکان اور دوز (مصرف بیش از اندازه) وجود ندارد. مصرف خیلی زیاد آرژنین می تواند منجر به اسهال، ضعف و سستی و حالت تهوع شود. تاکنون دوز واضح و مشخصی که بهترین نتیجه را در بر داشته باشد برای این مکمل مشخص نشده است. بنابراین باید با استفاده از آزمون و خطا میزان مناسب را برای مصرف بدست آورد به این طریق که مصرف کننده یک دوز خفیف برای مدت یک هفته در نظر بگیرد، اگر موثر نبود واثر جانبی نیز در پی نداشت مقدار مصرف را تا جایی افزایش دهد که مزایای آن به حداکثرو اثرات جانبی آن به حداقل برسد. با دوبار افزایش میزان مصرف میتواند بهترین دوزرا برای خود پیدا کرد (3-۹ گرم). این روش شبیه شیوه ای است که برخی از بدنسازان که مبادرت به مصرف انسولین و داروهای استروئیدی میکنند مورد استفاده قرار میدهند.

پزشک آنلاین

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: