کد خبر: ۱۳۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 2017January 03
اگرچه دانشمندان بر سر میزان آب ضروری بدن به توافق نرسیده‌اند اما همچنان قانون 8 لیوان آب در روز به‌عنوان قانون قابل‌قبولی ارائه می‌شود. نوشیدن آب سالم به‌جای نوشیدنی‌های شیرین شده و گازدار می‌تواند وزن و اشتها را کنترل کند، کیفیت خواب و سطح انرژی را افزایش و خرابی و جرم دندان را کاهش دهد.
شفا آنلاین: آب برای سلامت بدن انسان ضروری است زیرا بیش از 70 درصد از وزن بدن ما را به خود اختصاص می‌دهد و کم‌آبی می‌تواند تهدیدی برای زندگی به شمار رود.

به گزارش شفا آنلاین: اگرچه دانشمندان بر سر میزان آب ضروری بدن به توافق نرسیده‌اند اما همچنان قانون 8 لیوان آب در روز به‌عنوان قانون قابل‌قبولی ارائه می‌شود. نوشیدن آب سالم به‌جای نوشیدنی‌های شیرین شده و گازدار می‌تواند وزن و اشتها را کنترل کند، کیفیت خواب و سطح انرژی را افزایش و خرابی و جرم دندان را کاهش دهد. این جایگزینی می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت را نیز کاهش دهد. اگر شما هم می‌خواهید مصرف آب روزانه خود را به‌منظور اهداف سلامتی، کاهش وزن یا ورزشی افزایش دهید، روش‌های بی‌خطر زیادی وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
       1. میزان مصرف روزانه خود را مشخص کنید.

 متخصصان دریافت روزانه 7/3 لیتر برای مردان سالم و 7/2 لیتر برای زنان سالم را پیشنهاد می‌کنند. در یاد داشته باشید که 20 درصد میزان آب روزانه معمولا از طریق غذا تامین می‌شود و 80 درصد باقیمانده از طریق سایر نوشیدنی‌ها و آب به دست می‌آید. میزان مصرف آب خالص روزانه لازم برای آب‌رسانی می‌تواند با توجه به عواملی همچون آب‌وهوا، ارتفاع متغیر باشد. شاید مهم‌ترین عاملی که می‌تواند مصرف روزانه آب را افزایش دهد، هموار کردن راه آن است.

       2. همیشه با خود آب حمل کنید. همراه داشتن بطری آب می‌تواند نوشیدن آب را به کار آسان‌تری تبدیل کند. یک بطری آب همراه در کیف خود در مواقع مختلف چه در باشگاه، چه در خودرو و مانند آن داشته باشید تا بتوانید به‌دفعات آن را پرکنید.

       در دسترس داشتن آب احتمال استفاده از آب به‌جای نوشابه‌های شیرین و گازدار را به‌مراتب افزایش می‌دهد.

       3. از یادآورها استفاده کنید. سعی کنید از برنامه‌های هشداردهنده کامپیوتری یا گوشی‌های هوشمند برای یادآوری ساعت‌به‌ساعت آب استفاده کنید یا از محرک‌هایی که شما را به نوشیدن آب تشویق می‌کنند، بهره ببرید. این محرک‌ها می‌توانند نشانه‌های ساده‌ای همچون شنیدن نام خود، تبلیغات بازرگانی بین برنامه‌های تلویزیونی و چیزهایی شبیه به این باشد.

       4. از آب‌سردکن محل کار خود استفاده لازم را ببرید. اگر در محیط کار خود آب‌سردکن، یا دستگاه تصفیه آب دارید، سعی کنید با بلند شدن از جای خود به سمت آن بروید و بطری یا فنجان خود را پرکنید.

       5. میوه‌ها را با آب ترکیب کنید. داشتن یک پارچ آب بزرگ محتوی قطعات میوه یا مرکبات در یخچال هم می‌تواند انگیزه خوبی برای نوشیدن آب باشد. به‌این‌ترتیب هرروز صبح که در یخچال را باز می‌کنید می‌توانید بطری آب خود را با آن پرکنید یا یک لیوان آب نوش جان‌کنید.سپید
منبع: wikihow
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: