کد خبر: ۱۳۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۵ - 2017January 01
این مادران برای تست قند خون، جلوگیری از دیابت و چاقی خود و نوزادشان باید هر ۲ سال از نظر افزایش بیماری بررسی شوند.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص زنان و زایمان گفت: مادران مبتلا به بیماری دیابت باید هشت ساعت پس از زایمان جهت انجام آزمایش به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش شفا آنلاین،شیرین حقیقت متخصص زنان و زایمان با تاکید بر اینکه مادران پس از زایمان باید از خود مراقبت کنند، گفت: تغذیه مناسب مادر پس از دوران بارداری باعث تامین انرژی مورد نیاز نوزاد و بدن وی می شود.

وی با بیان اینکه نوزاد تا۶ ماهگی نیاز به تغذیه مناسب مادر دارد، اظهار داشت: مصرف مواد غذایی حاوی فیبر مانند سبزیجات، میوه جات، لبنیات، پروتیین، مواد مغذی، ویتامین B و D و مکمل ها پس از زایمان باعث حفظ سلامت نوزاد و مادر می شود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه مادران بعد از دوره بارداری نباید آسپرین مصرف کنند، تصریح کرد: بعد از زایمان رعایت اصول بهداشتی از بروز عفونت و میکروب به بدن مادر جلوگیری می کند.

وی با اشاره به روش سزارین در زایمان مادران باردار تاکید کرد: بعد از این عمل مصرف داروهای مسکن با تجویز پزشک باعث کاهش درد عمل می شود که حمل و بلند کردن اجسام سنگین بعد از عمل سزارین بروز خونریزی، عفونت و بازشدن بخیه ها را در پی دارد.

حقیقت با بیان اینکه استرس، مصرف کافیین و سیگار شیر مادر را کاهش می دهد، تصریح کرد: مادران برای جلوگیری از کمبود آب بدن و شیر، پس از زایمان روزانه ۳ الی ۴ لیتر آب بنوشند که البته این میزان در فصل گرم تابستان باید افزایش پیداکند. 

وی با اشاره به اینکه مادران مبتلا به بیماری دیابت باید هشت ساعت پس از زایمان جهت انجام آزمایش به پزشک مراجعه کنند، بیان کرد: این مادران برای تست قند خون، جلوگیری از دیابت و چاقی خود و نوزادشان باید هر ۲ سال از نظر افزایش بیماری بررسی شوند.

این متخصص زنان و زایمان افزود: مادران جهت اطمینان از سلامتی و عملکرد طبیعی دستگاه های بدن باید بعد از زایمان به متخصص زنان مراجعه کنند.
برچسب ها: قند خون ، زایمان ، دیابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: