کد خبر: ۱۳۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۵ - 2016December 29
کمیسیونهای تخصصی شورای عتف در حال تعیین اولویت ها و سیاست های علم و فناوری برای سالهای آینده هستند که برنامه داریم اولویت ها را در دو قسمت ملی و بخشی تعیین کنیم.
شفا آنلاین:معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: اولویت های علم و فناوری کشور برای سالهای آینده در دو حوزه ملی و بخشی تعیین خواهند شد.

به گزارش شفا آنلاین، وحید احمدی در حاشیه  یکصد و چهل و نهمین کمیسیون دائمی شورای عتف که در وزارت علوم برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: کمیسیونهای تخصصی شورای عتف در حال تعیین اولویت ها و سیاست های علم و فناوری برای سالهای آینده هستند که برنامه داریم اولویت ها را در دو قسمت ملی و بخشی تعیین کنیم.

وی افزود: اولویت های ملی به گونه ای تعیین می شوند که هر ساله در قالب نیازهای کشور مشخص می شوند و بر این اساس اعلام می شود که پروژه های ملی لازم است انجام شود.

احمدی اظهار داشت: طبق توافق صورت گرفته قرار است اولویت های علم و فناوری ملی بر اساس برنامه ششم توسعه تعیین و اجرا شوند.

وی گفت: اولویت های بخشی علم و فناوری کشور نیز بر اساس نظرات تخصصی کمیسیون های ۱۱ گانه شورای عتف تعیین می شوند و قرار است در جلسه آینده سلسله مراتب اولویت های تعیین شده نیز نهایی شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم در خصوص سیاست های علم و فناوری نیز گفت: قرار است اعضا نظرات خود را در جلسه آینده کمیسیون های دائمی شورای عتف در این زمینه اعلام کند.

وی تاکید کرد: تعیین سیاست ها و اولویت های علم و فناوری کشور از وظایف شورای عطف است و تمامی دستگاهها موظف هستند هزینه پژوهشی خود را طبق قانون بر اساس سیاست ها و اولویت های تعیین شده در شورای عتف هزینه کنند.

احمدی در خصوص طرح های کلان ملی نیز خاطرنشان کرد: در این جلسه در خصوص معیارهای مربوط به نظارت بر طرح های کلان ملی بحث و بررسی صورت گرفت.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به رونمایی سامانه «نما» نیز گفت: این سامانه با توجه به نیازهای علم و فناوری کشور، وضعیت و جایگاه دانشگاهها، موسسات و افراد را در شاخص های بین المللی و بومی مشخص می کند.

احمدی تصریح کرد: این سامانه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بر اساس آن می توان در تعیین برخی شاخص ها به توافق رسید.

برچسب ها: فناوری ، کمیسیون ، تخصصی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: