کد خبر: ۱۳۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 2016December 27
روند مرگ‌و‌میر در حدود 41 هزار و 500 مادر دانمارکی که بین سال‌های ۱۹۷۹ و ۲۰۱۰، کودکی با حداقل یک نقص بزرگ به هنگام تولد به دنیا آورده بودند، محاسبه شد.
شفا آنلاین:بر اساس یک پژوهش تازه، مادرانی که فرزندی با نقص عمده مادرزادی به دنیا می‌آورند در مقایسه با مادرانی که فرزندشان هنگام تولد بدون نقص است، بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار می‌گیرند.

به گزارش شفا آنلاین: روند مرگ‌و‌میر در حدود 41 هزار و 500 مادر دانمارکی که بین سال‌های ۱۹۷۹ و ۲۰۱۰، کودکی با حداقل یک نقص بزرگ به هنگام تولد به دنیا آورده بودند، محاسبه شد. محققان میزان مرگ‌و‌میر آنان را با حدود ۴۱۴ هزار مادر دانمارکی که نوزادانی بدون هیچ نقص به دنیا آورده بودند، مقایسه کردند. به طور متوسط این زنان در زمان زایمان، نزدیک به ۲۹ سال سن ‌داشتند. این گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسید مادری که فرزندی با نقص مادرزادی به دنیا می‌آورد، در ۱۰ سال اول پس از زایمان، یک‌چهارم بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از علل طبیعی قرار دارند. آنها تاکید کردند که احتمالا بسیاری از عوامل مانند مشکلات مالی و استرس شدید هنگام تولد فرزند با نقص مادرزادی، علت این افزایش خطر مرگ زودرس است. سپید
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: