کد خبر: ۱۳۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 2016December 27
یک بررسی در سال ۲۰۰۹ نشان داد از هر ۵۸ نفر، یک نفر مبتلا به ملانوما می‌شود. ارزیابی مشابهی نیز در سال ۲۰۱۶ انجام شد که تخمین می‌زند از هر ۵۴ آمریکایی، یک نفر به ملانومای مهاجم مبتلا می‌شود.
شفا آنلاین:مطالعات جدید نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نسبت به گذشته، بیشتر به سرطان‌های پوست بالقوه کشنده که با عنوان ملانوما شناخته شده است، مبتلا می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین: یک بررسی در سال ۲۰۰۹ نشان داد از هر ۵۸ نفر، یک نفر مبتلا به ملانوما می‌شود. ارزیابی مشابهی نیز در سال ۲۰۱۶ انجام شد که تخمین می‌زند از هر ۵۴ آمریکایی، یک نفر به ملانومای مهاجم مبتلا می‌شود. در مجموع در ۲۰۱۶، حدود ۷۶هزار و۳۸۰ آمریکایی مبتلا به ملانوما تشخیص داده شده‌اند و حدود ۱۰هزار و ۱۰۰ نفر به این خاطر درگذشته‌اند؛ در حالی که در ۲۰۰۹، ۸هزار و ۶۵۰ مرگ‌ومیر ناشی از ملانوما رخ داده بود. سرطان‌های پوست تاکنون شایع‌ترین سرطان در بین آمریکایی‌ها است. بسیاری از آنها به راحتی درمان می‌شود و از بین می‌رود، اما ملانوما می‌تواند بسیار جدی‌تر باشد.

       به گفته انجمن سرطان آمریکا، فقط حدود یک درصد از سرطان‌های پوست از نوع ملانوما هستند، اما همین تعداد، اکثریت بزرگ مرگ‌ومیرهای ناشی از سرطان پوست را تشکیل می‌دهد. همچنین این مطالعه تازه نشان داد که تعداد موارد ملانوما در مراحل اولیه به طور چشمگیری افزایش یافته و از یکی در هر ۷۸ نفر در ۲۰۰۹ به یکی در هر ۵۸ نفر در ۲۰۱۶ رسیده است. این امر می‌تواند به خاطر تشخیص بهتر باشد. اما در مجموع افراد بیشتری در آمریکا به ملانوما در مراحل اولیه و مراحل آخر مبتلا شده‌اند.

       این گروه تحقیقاتی میزان شیوع تومورهای «در جا» و مهاجم را ترکیب کرده و محاسبه کردند که یکی از هر ۲۸ آمریکایی به نوعی از این بیماری در طول عمر خود مبتلا خواهد شد. این میزان افزایش ممکن است ناشی از عادات سبک زندگی، برنزه کردن و بیشتر قرار گرفتن در معرض نور UV باشد. با کاهش بیشتر لایه ازن، حتی ممکن است در آینده ابتلا به سرطان پوست بیشتر شود.سپید
منبع: WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: