کد خبر: ۱۳۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 2016December 27
می‌دانیم درون دستگاه گوارش ما از دهان تا انتهای روده انواع مختلفی از باکتری‌ها وجود دارند که تاثیر مهمی بر سلامت و تنظیم کارکرد بدن ما دارند.
شفا آنلاین: یک مطالعه جدید نشان داده که استفاده از آفت‌کش‌ها می‌تواند موجب تغییر در نوع باکتری‌های موجود در دهان شود.

    به گزارش شفا آنلاین:   می‌دانیم درون دستگاه گوارش ما از دهان تا انتهای روده انواع مختلفی از باکتری‌ها وجود دارند که تاثیر مهمی بر سلامت و تنظیم کارکرد بدن ما دارند.

       محققان دانشگاه واشنگتن با بررسی میکروب‌های درون دهان 65 کارگر مزرعه که در ایالت واشنگتن کار می‌کردند، متوجه شدند در افرادی که مقادیر بالایی از مواد آفت‌کش را درون خونشان داشتند، تغییراتی در باکتری‌های دهان به وجود آمده است.
این تغییرات بیشتر در آن‌هایی بود که از آفت‌کش‌های ارگانوفسفره به‌خصوص آزینفوس متیل استفاده کرده بودند.
این تغییرات به‌خصوص در هفت باکتری متفاوت دهان بود که مهم‌ترین آن‌ها استرپتوکوک یعنی مهم‌ترین و شایع‌ترین باکتری طبیعی درون دهان انسان است.
تحقیقات قبلی نشان داده است که تغییر در نوع باکتری‌های استرپتوکوک درون دهان انسان می‌تواند بر سلامت دهان وی تاثیر بگذارد.
مطالعه حاضر نشان داد که این تغییر در باکتری‌های دهان حتی در فصل زمستان که ماه‌ها از زمان استفاده از آفت‌کش گذشته است هم وجود دارد.

       آیا این تغییر در باکتری‌های دهان می‌تواند همراه با تغییر در باکتری‌های روده باشد. می‌دانیم که نوع باکتری‌های روده تاثیر بسیار زیادی در کنترل بسیاری از فعالیت‌های زیستی بدن انسان دارند.

       آیا ورود آفت‌کش‌ها از طریق میوه‌های مصرف‌شده هم می‌تواند بر جمعیت باکتری‌ها تاثیر بگذارد. این‌ها سوال‌هایی است که محققان امیدوارند در تحقیقات بعدی پاسخ آن‌ها را بیابند.سپید
منبع: SP


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: