کد خبر: ۱۳۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۵ - 2016December 22
ویروس هرپس سيمپلكس(HSV) باعث بروز تبخال در افراد می شود که بعد از ورود به داخل پوست يا مخاط از طريق اعصاب حسي به ريشه هاي عصبي رفته و منجر به تشکیل ضايعات دهانی، مغزی و ضايعاتي در نوزاد می شود.
شفا آنلاین>سلامت>زگیل نوعی بیماری ویروسی است که در ابتلا به برخی سرطان ها نقش دارد و برای جلوگیری از آن باید استرس های خود را کاهش دهید.

به گزارش شفا آنلاین، در زندگی روزمره عواملی مانند کار، امتحان، ترافیک، مشکلات مالی و دیگر موارد باعث ایجاد نگرانی در و بروز استرس و اضطراب می شود که گاهی این حالات روحی بر روی جسم نیز تاثیرات مخربی مانند تب و لرز، تبخال و یا بیماری های قلبی می گذارد.

سيد محمد صادق غفوری پزشک عمومی با بیان اینکه تبخال نوعی ضایعه پوستی است، گفت: ویروس هرپس سيمپلكس(HSV) باعث بروز تبخال در افراد می شود که بعد از ورود به داخل پوست يا مخاط از طريق اعصاب حسي به ريشه هاي عصبي رفته و منجر به تشکیل ضايعات دهانی، مغزی و ضايعاتي در نوزاد می شود.

وی با اشاره به اینکه تبخال برگشت پذیر است، اظهار داشت: تعدادي از ويروس ها در ريشه اعصاب به صورت پنهان باقي مي مانند و در دوره هايي زیاد می شوند و از طريق عصب به پوست رسيده و منجر به عفونت مجدد می شود.

راه های بروز تبخال را بشناسید

این پزشک عمومی به راه های انتقال ویروس اشاره کرد و افزود: ویروس از طريق تماس با ضايعات زخمي فعال و سطوح مخاطي فرد آلوده  به افراد منتقل می شود.

غفوری با بیان اینکه عفونت ویروس هرپس سيمپلكس در تمام طول سال ممكن است روی دهد، تاکید کرد: ضايعات زخمي دهان، تب، بي حالي، بدن درد، بزرگي دردناك غدد لنفاوي، سوزش ادرار و عفونت هاي مغزي از علائم عارضه تبخال است.

راه های پیشگیری از تبخال

وی با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی از بروز تبخال پیشگیری می کند، تصریح کرد: تبخال در اکثر زمان ها بدون مصرف دارو و پماد بهبود می یابد اما در صورت بروز عارضه و يا عودهاي مكرر، مصرف داروهاي خوراكي و يا موضعي آسيكلووير باعث ازبین رفتن ویروس هرپس سيمپلكس می شود و استفاده از دارو جهت پيشگيري در افراد با نقص سيستم ايمني بسیار تاثیر گذار است.

زگیل را با میخچه اشتباه نگیرید!

این پزشک عمومی با اعلام اینکه ویروس انسانی به نام پاپيلوما عامل بروز زگیل است، تصریح کرد: زگیل سطح پوست و غشاهاي مخاطي را آلوده مي كند. 

وی با بیان اینکه زگيل هاي معمولي بيشتر در كودكان روي می دهد، اظهار داشت:  این عارضه به شكل ضايعات برجسته به رنگ پوست يا قهوه اي و با سطح زبر ایجاد می شود.

غفوری درباره انواع زگیل گفت: زگيل ها از انواع مختلفی مانند زگيل مسطح، كف پا، تنفسي و دستگاه دفع ادرار دارند.

وی با بیان اینکه گاهی افراد زگيل هاي كف پا را با ميخچه اشتباه می گیرند، تصریح کرد: زگيل مسطح در كودكان شايع تر بوده و بيشتر در صورت، گردن و سينه ديده مي شود.

این پزشک عمومی با اعلام اینکه زگيل هاي كف پا بيشتر در نوجوانان و بزرگسالان روي مي دهد، عنوان کرد: این زگیل در بعضی مواقع دردناك است و مشاهده نقاط سياه رنگ در سطح ضايعه به تشخیص آن از ميخچه كمك مي كند.

به گفته وی زگيل تنفسي در ابتداي كودكي و به علت آلوده شدن كودك هنگام عبور از كانال زايماني رخ مي دهد که در اين مورد كودك دچار زگيل هاي متعدد در ناحيه حنجره مي شود.

زگیل، ٧٠ درصد سرطان های ابتدایی رحم را ایجاد می کند

غفوری با بیان اینکه زگيل هاي دستگاه دفع ادرار در اثر رفتارهای پرخطر ايجاد مي شود، افزود: ٧٠ درصد سرطان هاي ابتداي رحم در خانم ها توسط نوع ١٦ و ١٨ اين ويروس ايجاد مي شود.

این پزشک عمومی با اشاره به بدخيمي برخی زگيل ها اظهار داشت: ويروس ايجاد كننده زگيل باعث بروز سرطان هايی مانند دهانه رحم، دستگاه دفع ادرار، دهان و لوزه می شود.

وی درباره راه های پيشگري از این عارضه بیان کرد: مصرف واكسن هاي مخصوص اين ويروس به مدت ٢٦ سال از بروز زگیل در خانم ها و آقایان جلوگیری می کند.

غفوری با بیان اینکه مراجعه خانم ها به پزشك متخصص زنان در پيشگيري و تشخيص زود هنگام بدخيمي زگيل دستگاه دفع ادرار تاثیر گذار است، بیان کرد: با استفاده از روش هاي تخريبي مانند كرايوتراپي، كوتر يا ليزر، محلول تري كلرواستيك اسيد، محلول پدوفيلين و ژل پدوفيلوس می توان عارضه زگیل را درمان کرد.
برچسب ها: زگیل ، سرطان ، استرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: