کد خبر: ۱۳۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 16
اگر اقدام های پیشگیرانه و ورزش از سوی افراد صورت گیرد نیازی به انجام بسیاری از اعمال جراحی نیست و از سوی دیگر مردم هم نباید از متخصصان تقاضای انجام جراحی داشته باشند.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران گفت : به دلیل باورهای غلط و برخی مشکلات اجتماعی از جمله کم تحرکی، در کشور شاهد زیاده روی در اعمال جراحی مغز و اعصاب هستیم.

به گزارش شفا آنلاین، پرفسور حمید رحمت روز پنجشنبه در حاشیه سومین کنگره سالانه جراحی مغز و اعصاب و نخستین کنگره ستون فقرات که در جزیره کیش جریان دارد ، اظهار کرد: بسیاری از مسائل این حوزه نیز به بیماری های ستون فقرات باز می گردد که بدون نیاز به اعمال جراحی هم قابل درمان است.
وی ادامه داد : اگر اقدام های پیشگیرانه و ورزش از سوی افراد صورت گیرد نیازی به انجام بسیاری از اعمال جراحی نیست و از سوی دیگر مردم هم نباید از متخصصان تقاضای انجام جراحی داشته باشند.
رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب کشور با بیان این که آمار خاصی از میزان جراحی ها و بیماران مغز و اعصاب وجود ندارد، بیان کرد : بیماران ستون فقرات درصد بسیاری از بیماران مغز و اعصاب را به دلیل ورزش نکردن و نداشتن تحرک کافی به خود اختصاص داده اند و بیشتر اعمال جراحی نیز به دلیل دیسک ستون فقرات انجام می گیرد .
رحمت یادآور شد : این در حالی است که بیماری های انگلی انتقالی از احشام به انسان در سال های گذشته بیشترین فراوانی ها را در بین بیماری های ستون فقرات داشته اند.
سومین کنگره سالانه جراحی مغز و نخستین کنگره ستوان فقرات با رویکرد بررسی مشکلات و بیماری های ستون فقرات امروز پنجشنبه با حضور رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران ، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ، دبیران علمی و اجرایی ، پزشکان و جراحان متخصص در مرکزهمایش های بین المللی خلیج فارس آغاز بکار کرد .
این همایش امروز و فردا با برگزاری نشست های تخصصی و جلسات پرسش و پاسخ ادامه دارد .
در حاشیه این کنگره نمایشگاهی از جدیدترین فناوری ها و تجهیزات پزشکی برپا شده است
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نیاز ضروری و اورژانسی به افزایش ظرفیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
1
تعداد متخصص جراح اعصاب در کشور بسیار کم است به طوری که هر سال حدود 60 نفر اضافه میشود در حالیکه مثلا متخصص ارتوپد سالی 200 نفر یا متخصص قلب سالی 200 نفر است ولی سالهای سال ظرفیت جراحی اعصاب و ایضا جراحی چشم پایین نگاه داشته شده با وجو این همه نیاز به جراحی اعصاب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: