کد خبر: ۱۳۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 15
نشست دو روزه تخصصی با حضور مدیران و مسئولان روابط عمومی سراسر کشور و سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور در سالن همایش های وزارت بهداشت برگزار شد.
شفا آنلاین:سرپرست اورژانس کشور گفت: روابط عمومی‌ها سازمان‌ها را در برابر تهدیداتی مانند تهمت،خلاف گویی و دروغ پردازی حفظ می‌کنند و این در حالی محقق می‌شود که خود روابط عمومی از این خصلت‌ها مبرا باشد.

به گزارش شفا آنلاین، نشست دو روزه تخصصی با حضور مدیران و مسئولان روابط عمومی سراسر کشور و سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور در سالن همایش های وزارت بهداشت برگزار شد.

در حاشیه این نشست پیر حسین کولیوند گفت: هفته وحدت و فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) را خدمت تمامی مردم مسلمان و پرسنل خدوم بهداشتی و پزشکی تبریک عرض میکنم.

وی با بیان اینکه خدمات ارایه شده از سوی کمیته بهداشت و درمان و همچنین فوریت های پزشکی در ایام اربعین به زوار عزیز قابل تقدیر است، افزود: راه اندازی و تشکیل تیم واکنش سریع یک موضوع مهم است که باید در اولویت قرار بگیرد.

کولیوند افزود: تمامی رؤسای مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور لازم است جهت فرماندهی بهتر و خدمات رسانی مطلوب تر در محل حوادث ویژه حضور داشته باشند و اطلاع رسانی آنی و دقیق از حوادث را نیز در اختیار مردم قرار دهند چرا که اطلاع رسانی معتبر و بهنگام در حوادث از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سرپرست اورژانس کشور تصریح کرد: اورژانس هوایی اهمیت ویژه ای دارد و در همین راستا با توجه به اهمیت اورژانس هوایی در نجات جان مصدومان لازم است این بخش نسبت به جایگاه کنونی تقویت شود که با حمایت وزیر بهداشت اقداماتی در جهت تجهیز و تقویت پایگاه های اورژانس هوایی در سراسر کشور صورت گرفته و همچنان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه توجه و تمرکز ما بر ارایه خدمات مطلوبتر به مردم است، عنوان کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم که با ساخت پایگاه ها و حذف کانکس ها و پایگاه های فرسوده بتوانیم خدمت دهی مطلوبتری داشته باشیم.

کولیوند خاطرنشان کرد: آمبولانس های خصوصی تحت نظارت بیشتری قرار دارند و این بخش در آینده ساماندهی می شود، همچنین در تلاشیم که به بخش اورژانس پیش بیمارستانی اعتباربخشی لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به تلاش در جهت توانمند سازی نیروی انسانی و آموزش مدام پرسنل شاغل در بخش اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی تاکید کرد: در سطح استان تهران تیم هایی را جهت ارزیابی و نظارت بر اورژانس های بیمارستانی تشکیل داده‌ایم و به صورت مداوم این بازدیدها در حال انجام است.

وی افزود: این کمیته نظارت و ارزیابی در اورژانس های بیمارستانی در سراسر کشور باید تشکیل شود که شاهد ارایه خدمات مطلوبتر به بیماران و مصدومین اورژانس بیمارستانی باشیم.

کولیوند در ادامه به اهمیت جایگاه روابط عمومی در سازمانها اشاره و عنوان کرد: روابط عمومی ها در هر محلی به عنوان یک مرکز مورد اطمینان مردم است.

وی خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها به عنوان پیشانی و نوک پیکان یک مجموعه و محرم و مورد اعتماد مردم هستند که باید روابط عمومی ها اطلاع رسانی آنی, بهنگام و دقیق را به اطلاع مردم برسانند. نقش روابط عمومی در یک سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است پس لازم است که روابط عمومی ها نیز عملکرد و دانش عملی و علمی خود را پیرامون وظایفشان بالا ببرند.

وی با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومی در سازمان ها، اظهار داشت: روابط عمومی ها سازمان ها را در برابر تهدیداتی مانند تهمت،خلاف گویی و دروغ پردازی حفظ میکند و این در حالی محقق می شود که خود روابط عمومی از این خصلت ها مبرا باشد.

کولیوند با بیان اینکه همکاری مستمر و رابطه بسیار خوب با رسانه ها و خبرگزاری ها باید در اولویت کاری روابط عمومی ها باشد، افزود: روابط عمومی خوب و موفق باید در اجرای اقدامات خود سریع و صادق باشد و اخبار و اطلاعیه و بیانیه های مربوط به سازمان را به موقع منتشر کند.

سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد کرد: یک روابط عمومی موفق نباید توجیه گر و تبیین گر باشد بلکه باید تحلیل گر باشد و هنر روابط عمومی خوب زمانی مشخص می شود که ارتباط خوبی با رسانه ها برقرار کند. روابط عمومی موفق نباید در انتشار اخبار انجام وظایفش جبهه گیری شخصی و سیاسی و جناحی داشته باشد.

در این نشست رؤسای فوریت های پزشکی کشور مشکلات خود را عنوان کرده و پیرامون آنها صحبت کردند.

برچسب ها: حوادث ، مدیریت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: