کد خبر: ۱۳۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 13
روش‌های تشخیص پوکی استخوان در ایران با سایر کشورهای دنیا تفاوت چندانی ندارد و در این زمینه جای نگرانی نیست.
شفا آنلاین:رئیس مرکز تحقیقات پوکی استخوان با اشاره به اینکه سابقه خانوادگی شکستگی، دیابت و بیماری‌های مزمن احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهد، گفت: شکستگی‌های ستون فقرات، لگن و مچ دست ارتباط مستقیم‌تری با پوکی استخوان دارد.

به گزارش شفا آنلاین، آرش حسین‌نژاد در ارتباط با سمینار بین‌المللی تازه‌های پیش‌گیری، تشخیص و درمان پوکی استخوان برگزار شد، اظهار داشت: روش‌های تشخیص پوکی استخوان در ایران با سایر کشورهای دنیا تفاوت چندانی ندارد و در این زمینه جای نگرانی نیست.

وی افزود: افرادی که احساس می‌کنند احتمال پوکی استخوان در آنها وجود دارد می‌توانند با مراجعه به سایت پژوهشگاه پوکی استخوان و یا سایت بین‌المللی استئوپروز یک تست یک دقیقه‌ای انجام داده و این نگرانی را در خود مرتفع کنند.

رئیس مرکز تحقیقات پوکی استخوان اضافه کرد: افرادی که سابقه خانوادگی شکستگی داشته یا دچار دیابت، بیماری‌های مزمن کلیوی و... بوده بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند.

وی افزود: پزشکان توصیه می‌کنند اگر افراد عوامل خطرساز ابتلا به پوکی استخوان را داشته‌‌اند حتماً با متخصص مشورت کنند تا در صورت لزوم سنجش تراکم استخوان برای‌شان صورت گیرد.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: شکستگی‌های ستون فقرات، لگن و مچ دست که در افراد بدون بروز حادثه ترمو رخ دهد ارتباط مستقیم‌تری با پوکی استخوان دارد و نمی‌توان گفت هر نوع شکستگی نشانه پوکی استخوان است.

وی تصریح کرد:‌ کنترل مناسب وزن و اجتناب از لاغری یا چاقی بیش از حد، داشتن تغذیه مناسب، انجام فعالیت فیزیکی مداوم و متعادل و کنترل مصرف داروهایی که سبب پوکی استخوان می‌شود در پیش‌گیری از استئوپروز مؤثر است

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: