کد خبر: ۱۳۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 13
وزیر بهداشت به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت:
سید حسن قاضی زاده هاشمی اظهارداشت: استکبار جهانی چندین دهه است که سعی دارد میان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان تفرقه و اختلاف بیندازد اما با هوشیاری مردم این استان به اهداف شوم خود نرسیده است.
شفاآنلاین>اجتماعی> وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر وحدت میان مسلمانان گفت: عزت مسلمانان در سایه وحدت و همدلی به دست می آید همچنانکه مردم سیستان و بلوچستان با وحدت و همبستگی در مقابل توطئه های استکبار ایستادند و از عزت اسلام و نظام اسلامی دفاع کردند.

به گزارش شفاآنلاین،سید حسن قاضی زاده هاشمی دوشنبه شب به مناسبت آغاز هفته وحدت در جمع مردم شیعه و سنی در مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: اسرائیل غاصب با ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی برای خودش منطقه امنی ایجاد کرده و از وجود اختلاف بین مسلمانان بیشترین سود را می برد.
وی تصریح کرد: استکبار جهانی چندین دهه است که سعی دارد میان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان تفرقه و اختلاف بیندازد اما با هوشیاری مردم این استان به اهداف شوم خود نرسیده است.
وی بیان کرد: جامعه اهل سنت در کنار برادران اهل تشیع خود در تمام صحنه های کشور حضوری فعال دارند.

**سیستان و بلوچستان در آموزش عالی پیشرفت خوبی دارد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اقداماتی که در چند سال گذشته در سیستان و بلوچستان انجام شده این استان از لحاظ آموزش عالی از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار شده است.
وی افزود: خوشبختانه نخبگان بسیار زیادی از سیستان و بلوچستان در مدارج علمی بالایی قرار دارند که این امر باعث افتخار جمهوری اسلامی و مردم این استان است.
دکتر هاشمی تصریح کرد: اگر کسی مدارج علمی را کسب کند چه شیعه باشد چه سنی ورود آنان به مراکز آموزش عالی آزاد است و هیچ کس نمی تواند جلوی آنان را بگیرد.
وی بیان کرد: در حوزه ی سلامت در سیستان و بلوچستان اقدامات بسیار خوبی انجام شده که پروژه های افتتاح شده و در دست اقدام خود معرف این موضوع است.
وی افزود: هم اینک بیش از 600 طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در سراسر سیستان و بلوچستان در دست ساخت است که تا پایان دولت به بهره برداری می رسد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 294 پروژه سلامت در حوزه ی بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در حال اجراست که طی 6 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
دکتر هاشمی اظهار داشت: 375 پروژه بهداشتی و درمانی سلامت نیز در حوزه ی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به زودی به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد: مرکز سوانح سوختگی بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان یکی از مدرن ترین بیمارستان های کشور در بخش سوختگی است که مشابه آن نیز در زابل افتتاح شده است.
وزیر بهداشت و درمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای غربی گفت: دولت تدبیر و امید مذاکراتی را با کشورهای غربی انجام داد که در بخش هایی از آن به موفقیت رسید و بخش های دیگر آن نیاز به زمان بیشتری دارد تا نتیجه دلخواه حاصل شود.
وی ادامه داد: فروش نفت بعد از برجام از 900 هزار بشکه به 2 میلیون و 400 بشکه در روز رسید.
دکتر هاشمی با اشاره به بالا بودن عمر بعضی از هواپیماهای ناوگان هوایی کشور گفت: ما هر روز نگران این هستیم که خدای ناکرده هواپیمایی سقوط نکند به همین سبب دولت برای ورود هواپیماهای جدید مذاکراتی انجام داده اما متاسفانه برخی افراد می گویند چرا باید برای شرکت های خارجی شغل ایجاد کنیم.
**پیامبر اکرم حلقه وصل جهان اسلام است
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: پیامبر اکرم(ص) حلقه وصل و عامل تشنج زدایی در جهان اسلام است.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: رویکرد پیامبر اسلام(ص) اخلاق محوری بوده و با این خصیصه توانست در عصر جاهلیت راه هدایت و سعادت بشر را ترسیم کند.
وی بیان کرد: هر فردی که در صدد رخنه بین مسلمانان و ایجاد تفرقه باشد قطعا از راه پیامبر اکرم(ص) خارج شده است.
وی تصریح کرد: عقل گرایی، بصیرت و شعور اهل سنت ایران نسبت به زمان و آگاهی آنان توام با بودن بر مشی نبی اکرم(ص) است.
وی خاطر نشان کرد: وحدت نسخه نجات بخش بشریت است و باید در جهان اسلام نهادینه شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما امروز به خرد جمعی نیاز داریم تا کشورهای اسلامی را در دایره ای با محوریت پیامبر(ص) جای دهیم.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با تقدیر از تلاشها، خدمات و توجه ویژه دکتر قاضی زاده هاشمی به سیستان و بلوچستان، یک جلد قرآن نفیس به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا کرد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که از روز جمعه به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود ضمن بازدید از طرحهای مختلف بهداشتی درمانی در شهرستانهای سراوان، ایرانشهر، دلگان، قصرقند، خاش، میرجاوه، زابل و زاهدان، چند طرح مهم بهداشتی درمانی را افتتاح و یک روز در مرکز سیار بنیاد خیری نورآوران سلامت به مداوای بیماران و انجام جراحی های چشم پرداخت.
دکتر قاضی زاده هاشمی دوشنبه شب زاهدان را به قصد تهران ترک کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: