کد خبر: ۱۳۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 11
فرماندار شهرستان قصرقند سیستان و بلوچستان:
حمیرا ریگی فرماندار قصرقند اظهار داشت: در زمان استقرار نورآوران سلامت تا کنون دندان و چشم 1400 نفر مورد معاینه قرار گرفته است که این خدمات، بسیار ارزشمند است،

شفاآنلاین>سلامت>فرماندار شهرستان قصر قند ضمن تقدیر از وزیر بهداشت برای استقرار کاروان خیریه نورآوران سلامت در این شهرستان، گفت: 15 روز است که کلینیک‌های دندانپزشکی و چشم پزشکی سیار کاروان نورآوران سلامت در شهرستان قصرقند مستقر هستند و تا کنون چشم 140 بیمار عمل جراحی رایگان شده است.

به گزارش شفاآنلاین،حمیرا ریگی فرماندار قصرقند اظهار داشت: در زمان استقرار نورآوران سلامت تا کنون دندان و چشم 1400 نفر مورد معاینه قرار گرفته است که این خدمات، بسیار ارزشمند است، زیرا بیماران برای دریافت خدمات پزشکی، مجبور به طی کردن مسیر 650 کیلومتری و مراجعه به مرکز استان سیستان و بلوچستان و حتی مشهد، کرمان و یزد هستند.

وی با اشاره به توان اقتصادی پایین مردم منطقه برای مراجعه به مراکز درمانی، یادآور شد: باید از حرکت بزرگ، ارزشی و انسان دوستانه نورآوران سلامت و وزیر بهداشت به عنوان مدیر جهادی عرصه سلامت و با تفکر بسیجی تشکر کنم.

ریگی به سفر سال گذشته وزیر بهداشت به شهرستان قصرقند در هفته وحدت اشاره کرد و گفت: در آن سفر، اقداماتی که تا امروز انجام شده با کل اقدامات 38 سال گذشته برابری می‌کند و 19 پروژه با اعتباری بالغ بر 8 میلیاردتومان آغاز شده که تعدادی در دهه فجر و تعدادی دیگر در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان قصرقند تاکید کرد: خواسته مردم این شهرستان در احداث بیمارستان 64 تختخوابی در سفر سال گذشته وزیر بهداشت مورد موافقت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تا ابتدای سال 93 در شهرستان قصرقند 26 خانه بهداشت و 4 مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی وجود داشت اما به برکت اجرای طرح تحول سلامت، امروز تعداد خانه‌های بهداشت به 50 باب خانه بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی به 11 مرکز افزایش یافته است.

ریگی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال 93 در شهرستان قصرقند 4 نفر پزشک حضور داشتند و امروز 14 پزشک در سطح شهرستان حضور دارند و خدمات دندانپزشکی نیز به خدمات حوزه سلامت، افزوده شد.

فرماندار قصرقند با بیان این‌که هیچ فردی حتی در دورترین نقاط کشور نیست که اثرات طرح تحول سلامت را لمس نکرده باشد، افزود: یکی از اثرات این طرح در مناطق محرومی همچون شهرستان قصرقند افزایش 100 درصدی دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان و توسعه زیرساخت‌های آن بود.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: