کد خبر: ۱۳۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 09
مسائلی همچون نسبت تخت اشغال شده و نسبت پرسنل به تخت اشغال شده از جمله شاخص‌های بیمارستانی است.
شفا آنلاین:مرکز سلامت جامعه روستایی کردکندی در شهرستان بستان آباد با حضور ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش شفا آنلاین، منطقه آذربایجان‌شرقی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درحاشیه بازدید از بیمارستان استاد شهریار در تشریح شاخص‌های مهم بیمارستان گفت: مسائلی همچون نسبت تخت اشغال شده و نسبت پرسنل به تخت اشغال شده  از جمله شاخص‌های بیمارستانی است.

ایرج حریرچی،  عدم امکان پذیرش بیماران در داخل شهرستان را مشکل جدی دانست و بر  لزوم فرهنگ سازی که از ارکان نظام تحول سلامت می‌باشد، تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت قاطع در جذب و بکارگیری نیروی انسانی بخصوص متخصصین، گام موثری در پذیرش حداکثری بیماران در بیمارستان شهرستان دارد.

 وی همچنین با تشکر از روند رو به بهبود استانداردسازی فضاهای فیزیکی در سیستم بهداشتی، گفت: به رشد این شهرستان در توسعه فضاهای فیزیکی از جمله احداث ساختمان ستاد مرکز بهداشت شهرستان و خانه بهداشت برخی روستاهای این شهرستان کمک خواهیم کرد.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نظم و ترتیب و رعایت مقررات در ارتقای شاخص‌های سلامت را رکن اساسی در سیستم سلامت  دانست و ادامه داد: تلاش جهت پذیرش بیماران در خود بیمارستان شهرستان امری مهم است.

وی همچنین تمایل اکثر همکاران شهرستانی به خصوص شهرستان بستان آباد در انتقال به مرکز استان را از جمله مشکلات تامین و ثبات نیروی انسانی فنی اعلام کرد.

محمد وحدتی نماینده شهرستان بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در این بازدید به پاره‌ای از مشکلات و کمبود امکانات و کمبود پزشک متخصص در شهرستان را اشاره کرد.

 همچنین  از مراکز بهداشتی شهری و روستایی و بیمارستان استاد شهریار در بستان آباد بازدید شد. طی این بازدید از چند مرکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت و از روند پروژه احداثی مرکز بهداشتی و درمانی تیکمه داش نیز بازدید شد.

بر اساس این گزارش، مجموعه شبکه بهداشت و درمان بستان آباد در بخش بهداشت با ۷۶ خانه بهداشت، دو پایگاه و ۱۱ مرکز بهداشتی و درمانی و در بخش درمان با بخش های اطاق عمل، بستری، اورژانس،شش پایگاه اورژانس بین جاده‌ای و  درمانگاه تخصصی در 9 تخصص  و مجموعا با بیش از پانصد نفر پرسنل در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی و اجرای نظام تحول سلامت و برنامه پزشک خانواده و سیستم ارجاع به مردم شهرستان ارایه خدمت می‌کند.
برچسب ها: وزارت ، بهداشت ، پرسنل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: