کد خبر: ۱۳۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 08
مراسم قدردانی از دکتر 'فرزانه شریفی اقدس' درآیین گشایش کنگره بین المللی نورویورولوژی با حضور رئیس انجمن جهانی نورویورولوژی و متخصصان جراحی مغز و اعصاب، اورولوژی و فیزیوتراپی ایرانی و چند کشور خارجی در محل هتل اسپیناس برگزار شد.

شفا آنلاین:اولین بانوی ایرانی اورولوژیست (متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادرار) در اولین کنگره بین المللی نورویورولوژی مورد تجلیل قرار گرفت.
به گزارش شفا آنلاین، مراسم قدردانی از دکتر 'فرزانه شریفی اقدس' عصر روزپنجشنبه)در افتتاحیه اولین کنگره بین المللی نورویورولوژی با حضور رئیس انجمن جهانی نورویورولوژی و متخصصان جراحی مغز و اعصاب، اورولوژی و فیزیوتراپی ایرانی و چند کشور خارجی در محل هتل اسپیناس برگزار شد.
این متخصص جراح و اورولوژیست اظهارکرد: حدود 27 سال قبل تصمیم گرفتم وارد رشته اورولوژی شوم درحالیکه قبل از آن هیچ خانم ایرانی دیگری در این رشته وارد نشده بود و البته این کار، مشکلات خودش را داشت.
وی افزود: در این مدت، سعی کردم در رشته اورولوژی، ارتقا داشته باشم و با همین هدف، نوآوری هایی در زمینه استفاده از سلولهای بنیادی در درمان بی اختیاری ادرار، استفاده از جریان های الکتریکی برای درمان مشکلات ادراری و همچنین در زمینه مدیریت بیمارانی که به دلیل مشکلات ستون فقرات و صدمات مغزی دچار مشکلات ادراری هم شده بودند انجام داده ایم.
شریفی اقدس خاطرنشان کرد: حدود هشت سال قبل، برای اولین بار درسطح خاورمیانه، روش تحریک الکتریکی برای درمان نارسایی ها و مشکلات مثانه را شروع کردم که آن زمان، یه کار جدید محسوب می شد و مخالفان زیادی داشت که خوشبختانه پس از مشخص شدن نتایج بالینی و کلینیکی آن، توجه زیادی به این روش جلب شد.
وی افزود: درمدت سال های 2006 و 2007 برای اجرا و یادگیری این روش اقدام کردم و به منظور فراگیری آموزش های تخصصی آن به کشور هلند رفتم و نهایتا این روش را از سال 2008 در کشور اجرا کردم.
به گفته این متخصص جراح و اورولوژیست، تاکنون بیش از 150 بیمار در کشور با استفاده از روش تحریک الکتریکی به نوعی تست یا درمان شده اند.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم گروه های دیگر و دستیاران را هم وارد این عرصه کنیم گفت: با برنامه ریزی های انجام شده متخصصان دیگر را آموزش داده تا استفاده از روش تحریک الکتریکی برای درمان بیماران گسترش یابد.
وی به حضور متخصصان رشته های مختلف پزشکی در اولین کنگره بین المللی نورویورولوژی اشاره کرد و گفت: این کنگره مشترک بین گروه جراحان مغز و اعصاب، متخصصان داخلی اعصاب، فیزیوتراپیست ها و متخصصان جراحی کلیه و مجاری ادرار (اورولوژیست ها) و حتی برخی مختصصان اطفال برگزار شده تا بیماران دچار بیماری های مغزی یا نخاعی که این بیماری ها روی سلامت و عملکرد سیستم ادراری و کلیه های آن تاثیر منفی گذاشته است با یک همگرایی و هم اندیشی، به شکل گروهی درمان کنیم.
وی تصریح کرد: هنگامی که بیمار به شکل گروهی درمان می شود، بیمار هیچ وقت از کنترل و سیستم درمان خارج نمی شود بنابراین سلامت وی حفظ می شود و درنتیجه، کسانی که از بیمار مراقبت می کنند نیز کمتر دچار گرفتاری می شوند
و می توانند این مسیر طولانی را طی کنند زیرا ضایعات مغزی بعضا تا پایان عمر همراه بیمار خواهد بود و خانواده های آنها با دشواری های زیادی روبه رو هستند.
شریفی اقدس درمحورهای تخصصی اورولوژی، نورولوژی، نوروسرجری (جراحی اعصاب)، اورولوژی زنان، اورولوژی اطفال، اورولوژی ترمیمی، جراحی کولورکتال، رادیولوژی، توانبخشی و فیزیوتراپی تدارک یافته است و از امروز 18 آذرماه به مدت سه روز در محل هتل اسپیناس ادامه خواهد داشت.
دراین کنگره، متخصصان علوم پزشکی از ایران و کشورهای آمریکا، انگلیس، اتریش، سوئیس، آلمان، اسپانیا، هلند، قطر و کویت حضور دارند.
بیماران نورویورولوژیک اغلب با مشکلات ادراری و با مشکل زمینه نورولوژیک به پزشکان مراجعه می کنند و این گروه به علت ضایعات متعدد و شکایات فراوان، جزو بیماران پیچیده هستند.
ازجمله بیماریهایی که در این زمینه قرار دارند می توان به بی اختیاری های ادراری، مثانه نوروژنیک، مثانه بیش فعال، ضایعات نخاعی که همراه با مشکل ادراری و مثانه، مشکلات کف لگن و بیماری های مادرزادی نخاع اشاره کرد
برچسب ها: متخصص ، اورولوژی ، کنگره
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
اکرم رحیمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
1
دکتر بسیار خوبی هستن خواهرزاده من فنر مجاری ادراری و...سوراخ کرده و هیچکس نتونست فنرو خارج کنه .خانم دکتر خارج کردن والان میخواد پیوند بافت انجام بده نمیدونم چقد موفقیت امیز باشه درحال حاضر داخل اتاق عمله ،بیمارستان عرفان هست.
نورالدین بهنیافر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
سال ۹۲ بخاطر درد شدید متوجه نارسایی کلیوی مادر زادی جفت کلیه هام شدم.دو یا سه دکتر گفتند که باید آماده دیالیز و پیوند باشم.فقط خانم دکتر قبول کرد خدا رو شکر جواب داد.جونم و مدیون خانم دکتر هستم.
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
0
خانم دکتر خیلی خیلی دکتر خوبی
هر قرصی به من داده تاثیر گذار بوده
خانم دکتر ممنونم واقعا
محمد میرحسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
ایشون دکتر خیلی خوبی هستن با سپاس
جمشید
|
United States
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
باسلام وارادت بی شک بزرگ بانوی ایران زمین است تمامی شایستگی ها رادارد علم واخلاق درکنار هم چه زیبا آمده است رمز موفقیت این بزرگ بانو است از صبر وحوصله ومتانت ، نجابت ودر راس همه علم بالا و بروز این استاد شایسته وستودنی است.
تصور بفرمایید که وقتی احساس میکنی تمام دربها به رویت بسته استه خداوند فرشته ای را سر راهت میگذراد تا بحای مرگ به زندگی نگاه کنی ....‌‌‌
بی شک بنده سرتعظعم براین دکتر واستاد والا مقام فرود آورده وازخداوند موفقیت روز افزونشان را خواهانم
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
بسیار نازنین و بسیار باسواد درود بر ایشون و احسنت برای بانوی با اخلاق و پزشک نمونه
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
بسیار نازنین و بسیار باسواد درود بر ایشون و احسنت برای بانوی با اخلاق و پزشک نمونه
فیروزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
خانم دکتر عزیز
درسال۹۱دکتر... در اصفهان درعمل جراحی من خطاکرد۲سال کنترل ادرار نداشتم درسال۹۳خانم دکترباپنجه های طلایی من راجراحی کردند درود برخانم دکترعزیز
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
0
سلام دکتر عمل جراحی مثانم توسط شما بسیار موفقیت امیز بوده بسیارمتشکرم.سه بار سونوگرافی کردم گفتند عود نداری ایا.مراجعه پیش شما لازم است ازشهرستان اذربایجان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
0
0
عرض ادب وسلام خسته نباشید واقعا دکتر بی نظری ومحترم من مدیون این دکتربزرگوار دکتر عزیزهستم بخاطر پسرم که ایشون درمان کردن
محمد صالح زاده از سقز هستم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
0
0
پسرم سال ۹۶ توسط دکتر روزرخ.جراحی شد وپس از ۴ سال هیچ اثری از بهبودی ندیدم توسط بانوی عزیز خانم شریفی اقدس عمل شد الان کم کم حالش خوب شده سمط راست کلیه رفلاکس داشت وبرگشت ادرار سمط چپ
آراز صادقیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
0
خلیلی ممنوم ازحملتی که برای درمانم داشتی از سنندج
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
0
سال هشتاد طی یک عمل زنان مثانم سوراخ شد سه ماه بی اختیاری ادرار داشتم ولی با پنجه‌های. طلایی خانم دکتر درمان شدم همیشه دعا گوی خانم دکتر هستم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: