کد خبر: ۱۳۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 07
این بیماری در مراحل اولیه بسیار بی سر و صدا بوده که با بی توجهی به مشکلات پیش زمینه ای منجر به پیشروی و اختلال در عملکرد کلیه می شود.
شفا آنلاین:یک نفرولوژیست بیان کرد: نارسایی کلیه در مراحل اولیه بسیار خاموش بوده و با بی توجهی منجر به مشکلات قلبی عروقی می شود.
به گزارش شفا آنلاین،پدرام احمدپور نفرولوژیست از ابتلای 12 درصد جمعیت ایران به بیماری نارسایی مزمن کلیوی خبرداد و گفت: این بیماری در مراحل اولیه بسیار بی سر و صدا بوده که با بی توجهی به مشکلات پیش زمینه ای منجر به پیشروی و اختلال در عملکرد کلیه می شود. 

این نفرولوژیست مراحل پیشرفته نارسایی کلیه را نیازمند درمان های دیالیزی و پیوند دانست و اظهار داشت: گروهی از مبتلایان به این بیماری در معرض خطر مشکلات قلبی عروقی نیز هستند که باید با شناسایی به موقع آنها از بروز عوارض خطرناک جلوگیری کرد. 

وی افزایش فشار خون، دیابت، چاقی و تغییر رژیم غذای را علل پیش زمینه ای بروز بیماری های کلیوی خواند و بیان کرد: متاسفانه با افزایش شیوع موارد ذکر شده در کشور ما، نارسایی مزمن کلیه نیز افزایش یافته و تقریبا از هر 10 نفر، یک نفر دچار آن می شوند. 

احمدپور با اشاره به وجود 25 هزار بیمار دیالیزی خونی و یک هزار و 700 بیمار دیالیزی صفاقی در کشور گفت: علاوه بر این ها حدود 25 هزار بیمار پیوند شده نیز وجود دارد که با توجه به هزینه پایین تر پیوند کلیه نسبت به دیالیز، کیفیت زندگی بیشتر و عوارض کمتر آن، بهترین انتخاب درمانی برای بیماران نارسایی حاد کلیه به جز مواردی مثل بیماران سرطانی که نمی توان این درمان را برای آنها انجام داد، پیوند است. 

وی در ارتباط با پیوند کلیه از اجساد مرگ مغزی عنوان کرد: خوشبختانه پیوند از مرگ مغزی در ایران طی سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته و به 55 درصد رسیده است. 

این نفرولوژیست افزود: صف های پیوند از افراد زنده اصلا طولانی نیست و نهایتا طی دو تا سه ماه انجام می شود ولی لیست انتظار پیوند از مرگ مغزی حدود 8 تا 12 ماه به طول می انجامد.
برچسب ها: کلیه ، نفرولوژیست ، آتش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: