کد خبر: ۱۳۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 07
در یک جراحی نادر؛
دکتر فاطمه نوروزیان اظهار کرد: دختر بچه هشت ساله ای به دلیل تصادف و پرتاب از خودرو به بیرون و اصابت به درخت، شاخه ای به طول هشت سانتیمتر وارد سرش شده بود؛ به نحوی که این شاخه پرده مغز را پاره کرده و سه سانت وارد بافت مغز بیمار شده بود.
شفاآنلاین>حوادث پزشکی>مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در یک جراحی نادر و با تلاش تیم پزشکی مجتمع آموزشی درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس، یک شاخه درخت هشت سانتی متری از مغز دختر بچه هشت ساله خارج شد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر فاطمه نوروزیان سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: بیمار، دختر بچه هشت ساله ای بود که به دلیل تصادف و پرتاب از خودرو به بیرون و اصابت به درخت، شاخه ای به طول هشت سانتیمتر وارد سرش شده بود؛ به نحوی که این شاخه پرده مغز را پاره کرده و سه سانت وارد بافت مغز بیمار شده بود.
همچنین پزشک متخصص جراحی مغز و اعصاب مرکز آموزشی درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس که عهده دار این جراحی بود، در تشریح این عمل گفت: هنگام مراجعه بیمار، پس از اقدامات اولیه و انجام سی تی اسکن، بیمار به اتاق عمل انتقال یافت و در یک عمل حساس که به مدت دو ساعت و 30 دقیقه به طول انجامید، شاخه درخت از مغز بیمار خارج شد.
دکتر هشیار سرحدی حساسیت این عمل را جلوگیری از جابه جا شدن شاخه درخت حین برش کاسه مغز دانست و گفت: کوچکترین اشتباه حین عمل می توانست منجر به پارگی بیشتر بافت مغز و خونریزی داخل بافت و یا فلج اندام ها شود که خوشبختانه با همکاری تیم جراحی و بیهوشی این مرکز، عمل با موفقیت کامل به انجام رسید و بیمار به بخش مراقبت های ویژه (ICU) انتقال داده شد.
وی در خصوص وضع سلامتی بیمار پس از عمل، گفت: خوشبختانه هیچ گونه ضایعه مغزی برای بیمار حادث نشده و بیمار ظرف مدت 24 ساعت پس از عمل، هوشیاری کامل خود را به دست آورده و از دستگاه تهویه کمکی (ونتیلاتور) نیز جدا شده است.
دکتر سرحدی بیان کرد: به طور یقین بستن کمربند ایمنی در این مورد می توانست از بروز چنین حادثه ای جلوگیری کند؛ زیرا در این حادثه، پدر بیمار که کمربند ایمنی بسته بود، کوچکترین آسیبی ندید اما مادر بیمار که دیگر سرنشین جلوی خودرو بود، به دلیل نبستن کمربند ایمنی دچار آسیب در مهره های گردن و کمر شده است.
این پزشک متخصص مغز و اعصاب تأکید کرد: افراد باید بدانند که بستن کمربند ایمنی تنها مخصوص رانندگان خودرو نیست و همه سرنشینان به منظور حفظ ایمنی خود، ملزم به بستن کمربند هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: