کد خبر: ۱۳۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۰۵ دی ۱۳۹۵ - 2016December 25
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درگفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بسیاری از داروهای قاچاق، شرایط نگهداری خاصی دارند که وقتی به صورت قاچاق وارد می شوند این شرایط رعایت نمی شود پس تهدیدی برای سلامتی به شمار می رود.

 دکتر حسینعلی شهریاری درگفتگو با شفاآنلاین اظهار کرد: قاچاق دارو معضلی است که سالهای متمادی و جود داشته و در مقاطعی هم با آن برخورد شده و می شود ولی متأسفانه بازهم تکرار می شود.

شهریاری تصریح کرد: ما امیدواریم امسال با شعار اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری به طور جدی پیگیر آن هستند و مبارزه با قاچاق هم که جدی تر شده است مسئولان مربوطه هم به طور جدی تری پیگیری و نظارت کنند.

وی خاظرنشان کرد: امیدواریم از واردات داروهای قاچاق به کشور جلوگیری شود چون خیلی از این دارو ها ممکن است دارو‌های یخچالی باشد و یا در شرایط خاصی باید نگهداری شوند و وقتی به صورت قاچاق آورده می شود هیچکدام از این شرایط رعایت نمی شود و ممکن است مشکلاتی را برای سلامت افراد به وجود آورد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: معضلات دیگرسازمان غذا و دارو قاچاق مواد غذایی و نوشابه های انرژی زا است. شما وقتی به اغلب مغازه ها بروید متأسفانه با این نوع مواد غذایی مواجه می شوید و اکثر این نوشابه ها و مواد غذایی هم از مبادی اصلی می آید ولی مورد تأئید سازمان غذا و دارو نیست و بی شک سلامت انسان ها را مورد تهدید قرار می دهد و هر جنسی که وارد می شود باید از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان مجوز داشته باشد .

وی بیان کرد: یکی دیگر از مسائل در حوزه سازمان غذا و دارو در رابطه با محصولات غذایی حلال است که امروزه یکی از معضلات به شمار می رود. به این صورت که وقتی محصولی به اسم حلال از کشورهای دیگر وارد کشور می شود باید شناسنامه دار باشد ورصد شود که به معنی واقعی حلال باشد.

وی ادامه داد: مشکلاتی که راجع به ژلاتین و این دست مواد غذایی که از خارج از کشور وارد می شود گاهی در رسانه مطرح می شود که آیا حلال است یا خیر و بی تردید اگر درست برنامه ریزی و حمایت شود سازمان غذا و دارو بهتر می تواند به وظیفه ی ذاتی خودش عمل کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: