کد خبر: ۱۳۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 05
پیوند کلیه موضوع جدیدی در کشور نیست و سه دهه که در ایران در حال انجام بوده و آمار پیوند کلیه فرد زنده به زنده بالا است.

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به پیوند کلیه یک پیرمرد 78 ساله غیرایرانی بدون مدت انتظار در کشور،‌ گفت: خرید و فروش کلیه از نظر ما کاملاً ممنوع بوده و ملاحظات اخلاقی در این زمینه باید رعایت شود.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با پیوند کلیه یک پیرمرد 78 ساله خارجی بدون مدت انتظار، گفت: پیوند کلیه موضوع جدیدی در کشور نیست و سه دهه که در ایران در حال انجام بوده و آمار پیوند کلیه فرد زنده به زنده بالا است.

وی افزود: پیوند کلیه به سلامت بیماران دیالیزی بسیار کمک می‌کند البته بهترین روش پیوند از فرد دچار مرگ مغزی بوده  که این موضوع نیز محدودیت‌های خاص خودش را دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: وزارت بهداشت تعداد آمار پیوند کلیه از بیماران مرگ مغزی را به 58 درصد رسانده است و ما در  این راستا در حال حرکت هستیم. 

وی تصریح کرد: خرید و فروش کلیه از نظر ما کاملاً ممنوع است و ملاحظات اخلاقی و مکانیزم نوبت در این باره باید رعایت شود.

حریرچی در ارتباط با سؤالی مبنی بر اینکه آیا پس از برجام سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه سلامت افزایش پیدا کرده یا خیر، گفت: اقداماتی که انجام داده‌ایم به صورتی بوده که در برخی از حوزه‌ها سرمایه‌گذاری خارجی همچون سرمایه‌گذاری در حوزه دارو جواب داده است ولی هنوز برای بیمارستان‌سازی به دلیل پیچیدگی‌های ذاتی این کار محقق نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: البته طلب سرمایه‌گذاری نسبت به قبل از برجام بیشتر شده و امضای تفاهم‌نامه ساخت و ارائه 10 هزار تخت بیمارستانی صورت گرفته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: