کد خبر: ۱۳۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 05
محمد نعیم امینی فرد گفت:‌ این تحقیق و تفحص‌ها شامل تفحص از سازمان غذا و دارو، چگونگی تخصیص منابع طرح تحول سلامت و مسائل کلی هفتم علیه اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده است.

شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که سه تحقیق و تفحص در مورد برخی از موارد کاری وزارت بهداشت در دستور کار کمیسیون بهداشت است که با توجه به ابراز تمایل هیأت رئیسه و در صورت موافقت تقاضاکنندگان این سه طرح در قالب یک تحقیق و تفحص در صحن علنی مطرح می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،محمد نعیم امینی فرد  با بیان اینکه سه طرح تحقیق و تفحص در موارد مختلف کاری  وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت و درمان ارجاع شده است گفت:‌ این تحقیق و تفحص‌ها شامل تفحص از سازمان غذا و دارو، چگونگی تخصیص منابع طرح تحول سلامت و مسائل کلی هفتم علیه اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده است.

وی با اشاره به تقاضای تفحص از سازمان غذا و دارو گفت:‌ این موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح و قرار شد کارگروهی از نمایندگانی در سازمان غذا و دارو  و کمیسیون بهداشت و تقاضاکنندگان تفحص تشکیل شود که گزارش این کارگروه در نهایت ملاک تصمیم گیری کمیسیون بهداشت خواهد بود.

امینی فرد افزود:‌ تحقیق و تفحص از چگونگی تخصیص منابع طرح تحول سلامت نیز در کمیسیون بهداشت مطرح شد که کمیسیون آن را رد کرد؛ البته تقاضاکنندگان اصرار به طرح آن در صحن علنی دارند.

به گفته وی، تفحص در موارد کلی همچون عدم اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده نیز هنوز درکمیسیون بهداشت مطرح نشده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع بندی گفت:‌ با توجه به این موارد هیأت رئیسه ابراز تمایل کرد که این سه تقاضا در قالب یک طرح تحقیق و تفحص با محورهای مختلف در صحن علنی مطرح شودکه البته این موضوع منوط به نظر تقاضاکنندگان نیز و اصرار آن‌ها برای طرح تفحص در صحن علنی است.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: