کد خبر: ۱۳۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 07
عضو جامعه ی جراحان کشوردرگفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین: عضو جامعه ی جراحان کشور گفت: در همه جای دنیا افراد سودجو می خواهند با استفاده از نقص قوانین سودجویی کنند پس باید با اصلاح قوانین از این کار جلوگیری کرد.
دکترعلی سیفی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین اظهار کرد:این هجمه ها به جامعه  پزشکی به نظر من از ضعف قوانین نشأت می گیرد.زیرا اگر قوانین به صورتی باشد که پزشکی که به بیمارش خدمتی می خواهد ارائه کند تمام عوارض و مشکلات را به وی اطلاع دهد و فرمی که حاوی اطلاعات است را به بیمار ارائه دهد تا وی امضا کند دیگر در صورت پیش آمدن مشکلی در زمینه ی عوارض و اطلاعاتی که به بیمار ارائه شده بیمار نمی تواند شکایت کند .همچنین به واسطه ی قانون اگر تعرفه ی قانونی گرفته شود، بیمار نمی تواند شکایت کند.
وی بیان کرد: در همه جای  دنیا این موضوع وجود دارد که یک سری افراد می خواهند درآمدهای غیر طبیعی از مجاری غیر طبیعی داشته باشند که  فقط می توانند با استفاده از قوانین ناقص به این نیت برسند و بی تردید باید با اصلاح قوانین از این کار جلوگیری کرد.

 وی ادامه داد: اگر تعرفه واقعی باشد زیر میزی وجود نخواهد داشت و اگر زیر میزی وجود نداشته باشد بیمار نمی تواند از پزشک شکایت کند.

 سیفی گفت: با ورود پزشکی قانونی به برخی از بیمارستان ها فضا بهتر شده به صورتی که پزشکی قانونی یک واسطه و یک نفر سوم بین بیمار و پزشک است که شرایط و عوارض را برای بیمار جامع و کامل توضیح می دهد وامضا می گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: