کد خبر: ۱۳۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 05
بر اساس اعلام مقامات، در مطالعه‌ای با هدف ثبت‌نام از چندین هزار نفر در آفریقای جنوبی، واکسن جدید HIV آزمایش خواهد شد.
شفا آنلاین:طبق اعلام موسسه ملی سلامت (NIH)، این مطالعه برای اولین بار در طول هفت سال گذشته به آزمایش تاثیر و کارآمدی یک واکسن علیه HIV می پردازد.

به گزارش شفا انلاین:دکتر آنتونی فاسی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی NIH، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این واکسن بی‌خطر و موثر می تواند آخرین تیر ما در مقابله با HIV باشد. حتی یک واکسن نسبتا موثر هم می‌تواند موجب کاهش قابل توجه موارد ابتلا به ایدز در کشورها و جمعیت‌های دارای نرخ بالای ابتلا به عفونت HIV شود.» طبق اعلام این موسسه، در آفریقای جنوبی روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر به ویروس HIV مبتلا می‌شوند. آخرین واکسن HIV سال ۲۰۰۳ در تایلند آزمایش شد.

 در سال ۲۰۰۹، محققان این مطالعه اعلام کردند که این واکسن ۳۱درصد در پیشگیری از عفونت HIV در طول بالغ بر 5/3 سال موثر بوده است. به عبارت دیگر نرخ بروز عفونت در گروه دریافت‌کننده واکسن در مقایسه با گروه دریافت‌کننده دارونما، ۳۱ درصد کمتر بوده است. مطالعه جدید واکسن HIV در آفریقای جنوبی هم شبیه به مطالعه تایلند خواهد بود؛ اما محققان اعلام کرده‌اند که با انجام اصلاحاتی، عملکرد حفاظتی این واکسن بیشتر و طولانی‌تر است.

به گفته NIH، محققان قصد دارند از ۵۴۰۰ زن و مرد ۱۸ تا ۳۵سال که از نظر جنسی فعال هستند و مبتلا به HIV نیستند، ثبت نام به عمل آورند. نتایج در سال ۲۰۲۰ اعلام خواهد شد. در این مطالعه از دو نوع واکسن استفاده می‌شود که هر دو برای حفاظت در برابر گونه‌ای از ویروس که در این کشور آفریقایی شایع است، تطابق یافته‌اند.سپید
منبع:‌ Live Science
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: