کد خبر: ۱۳۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 04
مردی که بیش از 26 تومور سرطانی در حفره شکمی خود داشت، به مدد ایمونوتراپی، سلامت خود را بازیافته و علاج شده است.
شفا آنلاین:مایک چتل، زمانی که سرطان روده‌اش به سرعت در سراسر بدنش گسترش پیدا کرد، نمی‌توانست به خوبی راه برود و حرکت داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین:درمان‌های اولیه‌ای که برای وی انجام شد، جراحی‌های پیچیده‌ای بود که روی روده و ارگان‌های مختلفی انجام شده و به دنبال آن، کموتراپی هم انجام شد.

اما یک سال بعد، سرطان کبد وی را هم درگیر کرد. وی جراحی‌های بیشتری را پشت سر گذاشت و پزشکان 26 تومور را در سراسر محوطه شکمش کشف کردند. علیرغم انجام کموتراپی‌های بیشتر، تمامی درمان‌ها در وی با شکست مواجه شد و دو سال پیش بود که به وی اطلاع داده شد سرطان به استخوان‌های وی هم متاستاز داده است. نقاط سرطانی هنوز در کبد وی دیده می‌شدند.
مایک در مصاحبه‌ای که با نشریه انجمن انکولوژی بالینی آمریکا انجام داد، گفت: «تومور با سرعتی باورنکردنی گسترش می‌یافت. من دچار لنگش شده بودم. نمی‌توانستم گردنم را بچرخانم. درد زیادی را تحمل می‌کردم.» وی گزینه‌های درمانی بیشتری را پیش روی خود نمی‌دید و در حال آماده شدن برای دریافت مراقبت‌های انتهای زندگی می‌شد.
در همین زمان بود که دکتر استیون دافی، وی را به مرکز سرطان Kimme- در جانز هاپکینز معرفی کرد. در این مرکز، مایک در مطالعه‌ای وارد شد که در آن به ابنورمالیتی‌های ژنتیکی با عنوان mismatch repair (MMR) deficiency پرداخته می‌شد.
در این کارآزمایی به این مساله پرداخته می‌شد که آیا می‌توان تومورها را به کیترودا (پمبرولیزوماب)، نوعی داروی ایمونوتراپی، بیشتر حساس کرد.
در طول 2 یا 3 ماه که از وارد شدن مایک در کارآزمایی مذکور می‌گذشت، علایم وی شروع به ناپدید شدن کردند: «من می‌توانستم دوباره گردنم را حرکت دهم.» تا زمانی که عروسی دختر مایک چند ماه بعد برگزار شد، وی قادر بود در کنار دخترش قدم بردارد.
مایک که هر دو هفته یک بار داروی خود را طی 30 دقیقه به صورت وریدی دریافت می‌کند، تقریبا 2 سال است که در این کارآزمایی وارد شده و پاسخ درمانی کاملی به درمان داده است.
وی معتقد است، بسیار خوش‌شانس بوده که با پزشکان مجرب روبرو شده و در کارآزمایی‌ای وارد شده که وی را در راه علاج قرار داده است.سپید
منبع: independent.co.uk
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: