کد خبر: ۱۳۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 30
طب سوزنی : مشکلات زیادی در ارتباط با سیستم دفع ادرار وجود دارند از جمله عفونت مجاری ادرار، سیستیت بینابینی، بی اختیاری ادرار، شب ادراری و دفع مکرر، دردناک و اضطراری ادرار.
شفا آنلاین:عوامل ایجاد کنندهچنین مشکلاتی می تواند شامل عفونت های باکتریایی، بزرگ شدن پروستات در مردان، پرولاپس یا سرطان مثانه باشد یا به صورت عوارض مشکلاتی مثل دیابت، سنگ کلیه یا بیماری های مقاربتی بروز کند.از سوی دیگر، علائم اختلالات ادراری می تواند مشکلات جدیتری را باعث شوند که نیاز به بررسی بیشتر و چشم انداز دقیق تری دارند.

درمان موفقیت آمیز اختلالات مجاری ادرار
به گزارش شفا آنلاین:سیستم ادراری متشکل از سه بخش است.بخش تحتانی شامل مثانه است که ادرار را نگه می دارد، مجرای خروج ادرار که ادرار را از طریق منفذ واژنی در زنان و با کمک پروستات و از طریق پنیس در مردان به خارج از بدن انتقال می دهد. بخش میانی سیستم ادراری بالای مثانه قرار می گیرد که شامل میزنای است که ادرار را از کلیه به مثانه می آورد.بخش فوقانی شامل کلیه ها است که مواد زائد اب را تصفیه کرده و در عین حال به جذب آب و مواد مغذی کمک می کنند، در نتیجه سیستم ادراری، مجموعه ای پیچیده از مجاری، پمپ ها و فیلترهایی است که به توازن بسیار دقیق که به راحتی با عوامل دیگر دچار اختلال می شود نیاز دارد.

طی مشاوره اولیه با یکی از پزشکان ما، وضعیت خاص سیستم ادراری و نیز شرح حال کامل شما، عادات غذایی، بیماری های قبلی و فعلی، جراحی (در صورت وجود) و هر انچه که مربوط به سلامت شما است ارزیابی خواهد شد. پس از آن، روش های تشخیص که مختص طب چینی هستند مثل بررسی ویژگی های خاص و غیر معمول در چهره، زبان، نبض و نیز لمس قسمت خاصی از بدن استفاده می شود. تنها زمانی که اینگونه معاینات کامل شود می توان تشخیص صحیح بر اساس طب چینی را انجام داد و برنامه درمانی ویژه ای شامل طب سوزنی، طب گیاهی چینی و تغذیه درمانی را به بیمار ارائه داد. زمانی که تمام سوالات شما پاسخ داده شد درمان شما شروع می شود.

طب سوزنی
نقاط موثر برای درمان اختلالات ادراری طی هزاران سال در سرتاسر بدن شناسایی شده اند.درمانگر طب سوزنی ما مهارت بالای خود را در انتخاب نقاط صحیح برای شرایط خاص به کار می گیرد.صرفنظر از اینکه در چه نقطه ای از بدن طب سوزنی را دریافت می کنید انجام این طب به ایجاد حس ریلاکسیشن کمک می کند. ناقلین عصبی که باعث آرام شدن و بهبود خلق و خو می شوند در طول جلسات طب سوزنی ترشح می شوند.بررسی ها نشان می دهند طب سوزنی می تواند در موارد بی اختیاری ادرار و تکرر ادرار باعث بهبود مجرای خروج ادرار و حل اینگونه مشکلات شود.با استفاده از طب سوزنی می توان ورم مثانه و پروستات را کاهش داده و مشکل اضطرار در دفع ادرار را برطرف نمود. با انجام منظم طب سوزنی و به ویژه زمانی که این درمان با دیگر درمان های طب چینی ترکیب شود بدن شما به فعالیت های نرمال و سالم خود بازمی گردد.

طب گیاهی چینی
طب گیاهی چینی سابقه ای طولانی در درمان اختلالات مثانه دارد. گیاهان زیادی وجود دارند که برای کمک به مشکلاتت سیستم ادراری مورد استفاده قرار می گیرند.پوریا (Poria)، بلغور جو، و بارهنگ آبی شرقی تنها معدودی از گیاهانی هستند که برای درمان اینگونه اختلالات مورد استفاده قرار می گیرند.به نظر می رسد هیچ گیاهی به تنهایی نمی تواند یک مشکل یا تمام شرایط موجود در بدن بیمار را درمان کند اما ترکبی از گیاهان با تشدید اثر یکدیگر می توانند به بهبود مشکلات بدن کمک کنند. بر اساس علائم منحصر بفرد شما از اختلال سیستم ادراری، ترکیب گیاهی ویژه ای برای کمک به بهبود علائم و شرایط کلی بدن شما ارائه خواهد شد.

تغذیه درمانی
مردم زمانی که به سلامت جسم خود فکر می کنند اهمیت تغذیه خود را در نظر نمی گیرند. آنچه می خورید و می آشامید می تواند برای بدن شما اثر درمانی یا برعکس اثر سمی داشته باشد. ما رژیم غذایی شما را ارزیابی کرده و پیشنهادای مبنی بر نحوه استفاده از غذا به عنون دارو برای کمک به سیستم ادراری شما را ارائه می دهیم.

مشاوره تغذیه
محرک های مشخصیمثل کافئین، شکر، غذاهای پر ادویه، غذاهای اسیدی، گوشت و لبنیات پرچرب که بسیاری از افراد بطور منظم استفاده می کنند می تواند مشکلات ادراری شما را وخیم تر کند.بهتر است از ژورنال های تغذیه برای اطلاع از ارتباط بین غذا و علائم بیماری بهره ببرید. همه بیماران دستور العمل تغذیه خود را دریافت می کنند اما استفاده از مشاوره تغذیه چیزی فراتر از محاسبه کالری، چربی، پروئین و کربوهیدارت ها است. انتخاب و آماده کردن غذاهایی که مشکل شما را به طور ویژه ای بهبود می بخشد روندی است که توسط متخصص تغذیه بطوری که متناسب با بدن و عادات غذایی شما باشد ارائه می شود. اگر عادت دارید همیشه خارج از منزل غذا بخورید و تجربه کافی در آماده کردن غذا ندارید راه های جدیدی برای حل این مشکلات به شما پیشنهاد خواهد شد. تغذیه، عاملی مهم در بهبود سلامت و کیفیت زندگی شما است.

مکمل ها
استفاده از مکمل هایی مثل ویتامین C همراه با بیوفلاونوئیدها می تواند انواع التهاب را در بدن کاهش دهد.بتا کاروتن و زینک (روی) به عملکرد سیستم ایمنی و بهبود غشاهای مخاطی در مجاری ادرار کمک می کند. همچنین پروبیوتیک ها نیز به سلامت سیستم ایمنی در غشاهای مخاطی کمک می کنند. مکمل ها نیز دقیقا مانند درمان های گیاهی و غذایی زمانی بهترین تاثیر را خواهند داشت که بر اساس نیاز های منحصر به فرد بیمار تجویز شوند. برای تعیین نوع مکمل ها و دوز استفاده از آن ها بهتر است از متخصص این رشته و پزشکانی که فرمولی مطمئن و موثر از آن ها ارائه می دهند بهره ببرید.

پزشک آنلاین

دکتر عباس انصاری [ طب سوزنی ]


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: