کد خبر: ۱۳۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 29
شکلات خوراکی‌ای بسیار خوشمزه است که می‌توان آن را تنها یا در ترکیب انواع دسرها و شیرینی‌ها میل کرد.
شفا آنلاین:به‌طورکلی کسانی که شکلات دوست دارند معمولا خود را به خاطر این علاقه سرزنش می‌کنند اما نمی‌دانند خوردن مقدار کمی شکلات در هفته برای سلامتی مفید است. مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که شکلات تیره سرشار از فلاونوئیدها نوعی آنتی اکسیدان بسیار قوی است که از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:شکلات در مقایسه با دیگر خوراکی‌های محرک مانند چای یا قهوه مقدار نسبتا کمتری کافئین دارد.

مصرف شکلات به پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف کمک می‌کند زیرا مانند مسکن طبیعی عمل می‌کند.

تنها یک‌تکه شکلات انرژی کافی برای دویدن 150متر را تامین می‌کند. ریزمغذی‌های موجود در شکلات در تشکیل باکتری‌های مفید بدن موثر است.

فلاونوئیدهای آن باعث محافظت از پوست در برابر اشعه‌های خورشید و پیشگیری از آفتاب‌سوختگی می‌شود.

       بوی شکلات امواج تتای مغز را که مسئول آرامش هستند افزایش می‌دهد. به‌علاوه، ترشح آندورفین را تحریک می‌کند که این هورمون‌ها با احساس لذت و سرحالی همراه هستند؛ زیرا سطح سروتونین زیاد می‌شود.

       خوردن شکلات قدرت تمرکز و حافظه را بالا می‌برد. این تاثیر نیز به فلاونوئیدها مربوط می‌شود که موجب افزایش جریان خون به مغز طی 2 تا 3 ساعت بعد مصرف می‌گردد. شکلات به پیشگیری از پوسیدگی‌های دندان کمک می‌کند زیرا ترکیبات آنتی‌باکتری دانه کاکائو تا حد زیادی مقدار شکر را جبران می‌کند. این خوراکی در کاهش خستگی و بهبود بازده جسمی موثر است.

مقدار آنتی اکسیدان های زیاد شکلات تیره امید به زندگی را در افرادی که به‌طور منظم آن را میل می‌کنند، بالا می‌برد.

       آنتی‌اکسیدان‌های شکلات برای قلب نیز بسیار عالی است. شکلات تیره به اتساع عروق و بهبود جریان خون کمک می‌کند و همچنین مانع از تجمع پلاک‌ها در دیواره عروق می‌شود. گرچه شاید باورکردنی نباشد اما شکلات برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند کمک خوبی است زیرا آنتی‌اکسیدان‌های متنوع آن احساس سیری زیادی را به همراه دارد. مصرف شکلات در دوران بارداری به پیشگیری از استرس و بهبود وضعیت روحی کمک می‌کند.

شکلات در حفظ رطوبت و لطافت پوست موثر است و همچنین تاثیر ضد چروک نیز دارد. شکلات تیره به پیشگیری و کنترل سرفه کمک می‌کند.

       آنتی‌اکسیدان‌های آن موجب حفظ جوانی می‌شود. فلاونوئیدها برای مقابله عملکرد رادیکال‌های آزاد مفید است. به همین دلیل به پیشگیری از بسیاری از بیماری و بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند.

       بر اساس بسیاری از تحقیقات، احتمال ابتلا به حمله قلبی در خانم‌هایی که در طول هفته 500 گرم شکلات می‌خورند، 20درصد کمتر است. کاکائو حاوی اسید اولئیک است که این نوع چربی موجب افزایش سطح کلسترول خوب می‌شود.

       البته باید توجه داشت فقط شکلات تیره تلخ واقعا چنین تاثیرات مثبتی را در پی دارد. بیماران دیابتی و چاق نیز باید در این زمینه با پزشک مشورت نمایند. در هنگام خرید نیز دقت کنید که شکلات حداقل 65درصد کاکائو داشته باشد.سپید
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: